Ga naar inhoud

kleurverschil tussen 6000k en 8000k Xenon ?? check hier !


DON2006

Aanbevolen berichten

  • 2 months later...
  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

vraagje, ik heb ook een aftermarketset van 8000K (merk TOP) kan ik elke willekeurige lamp erin plaatsen ter vervanging of moet de lamp van het zelfde merk zijn als de xenon-set? wat kosten die lampen ongeveer en zit de hoeveelheid K's in de gloeilamp of in het hele systeem maw als ik de volgende keer bijv 6000k wil plaatsen ipv de 8000k die ik nu heb kan en werkt dat dan zoals het hoort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 4300k de meeste lichtopbrengst heeft lees je vaak, maar hoe ziet dat er in werkelijkheid uit? Gelig à la halogeen?

 

Gevanje, heb je misschien een foto'tje hoe het er bij jou uitziet? Tevreden?

 

Heb bij Pilot geïnformeerd naar de beschikbaarheid van een 4300k-set; je moet daarvoor wel een 6000k-set (!) bestellen met als extra op/aanmerking dat je 4300k (of 5000k) lampen wil hebben. Dat vraagt mi om moeilijkheden cq verkeerde levering, maar er werd mij verzekerd dat het "ZO" echt wel goed komt. MAW: ze (Pilot) hebben geen complete 4300k-set verzendklaar in de schappen liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ook standaard 4300 K van philips

 

4300K dat is eigenlijk wit

6000K is wit/blauwig

8000K is blauwig

 

zit onderling nog iets verschil kwa merk en kleur hoor

 

Ik heb nu een setje D2S van meccatune 6500 K, persoonlijk vind ik dit net iets exclusiever staan dan 4300K, 8000K vind ik te blauw

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb geloof ik dan de goede keus voor mij gemaakt met 8000k te bestellen, want ik vind die kleur van Don echt mooi, niet te blauw! :thumb:

Deze kleur had ik ook orgineel op mijn omega.

 

Je ziet tegelijk van die gasten rijden met hele blauwe lichten erin,(geen Xenon) maar dat ziet er echt niet uit! Lijkt vaak een flipperkast! :?

 

Bedankt voor de gelijking ,Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb geloof ik dan de goede keus voor mij gemaakt met 8000k te bestellen, want ik vind die kleur van Don echt mooi, niet te blauw! :thumb:

Deze kleur had ik ook orgineel op mijn omega.

 

Je ziet tegelijk van die gasten rijden met hele blauwe lichten erin,(geen Xenon) maar dat ziet er echt niet uit! Lijkt vaak een flipperkast! :?

 

Bedankt voor de gelijking ,Jee

 

Dank je ;)

 

Maarrrrrrr ... 6500k geeft volgens mij wel meer licht ;)

 

Maar vond de combinatie donkerblauwe lak met blauwe xenon wel grappig.

 

Btw de xenonset komt va Tunex vandaan :idea:;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zoals in andere topic te lezen heb ik gisteren een setje aftermarket gemonteerd in mijn BMW en in de Passat van Benassi, 8000K lichtopbrengst geweldig, wel lekker blauw en toch veeeeeel licht, ik kan me voorstellen dat 6000 of minder nog meer opleverd, alleen bij mijn BMW is dit al een verschrikkelijke openbaring ik draag van nu af aan dan ook in het donker een zonnebril omdat de verkeersborden mij verblinden 8)

 

Foto's volgen wellicht van Benassi (ik denk nl niet dat iemand hier op het forum zit te wachten op foto's van een BMW met Xenon :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar geen Passat maar hier heb je het bij een Golf III, weliswaar alleen zeer grof ingesteld, maar het geeft wel een idee.

 

Gedimd licht (4300K) Hella Ballasten en Philips D2R

IMG_3884.jpg

Groot licht (6000K) Chinese troep H7

IMG_3885.jpg

Alles aan (inc 3x Lightforce 240 Blitz)

IMG_3887.jpg

 

Hier zie je de kleurverschillen:

IMG_3888.jpg

Slutertijd: 1/3200 midden in de nacht ;)

IMG_3897.jpg

Gedimd: 4300K

Groot: 6000K

Verstralers: 100W Xenophot.

 

Zodat jullie het weten heb ik nadien alles nog beter ingesteld, en heb ik nu heel wat meer licht dan toen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je ;)

 

Maarrrrrrr ... 6500k geeft volgens mij wel meer licht ;)

 

 

 

Ja ,klopt volgens mij, hoe blauwer , hoe weiniger lumen heb ik ergens

gelezen. Maar ik vind dat blauwachtige toch iets mooier dan fel wit!

En ook 8000k geeft toch meer lichtsterkte als halogeen, dus toch lichtwinst!

 

haha de 8000k xenon geeft MEER dan meer licht dan halogeen ;);)

 

Alleen in vergelijking met andere xenonsets, zoals de 6500k in dit geval, denk ik dat de 6500k feller is (omdat hij witter licht geeft !).

 

grzt Don

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik weet nu dat het niet alleen de kelvinkeuze is die verschil maakt, maar ook in welke lamp het set geplaatst is!

 

Want ik heb bij een vriend van mij, in een Volvo S-60, precies hetzelfde xenonset(8000k) geplaatst als de in mijn Passat,maar ik moet eerlijk bekennen dat zijn lichtbeeld een stuk feller is als mijne!

 

Weet niet hoe het komt,misschien omdat dat hij gewone reflectorlampen heeft en ik lenslampen, of misschien doordat mijn lenzen een beetje

vies zijn van binnen. (er zit wat vlekken op ,volgens mij door condens)

 

Ik zal zaterdag as eens de lenzen proberen schoon te maken en hoop dat

dit mijn lichtsterkte te goede komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden