Ga naar inhoud
  • 0

Airbag fehler code 1222 na water onder de matten


Frank van Leuven

Vraag

Volkswagen Passat

Ik heb een passat 2004 2.0 20v station. Deze heeft water onder de matten gehad. Heb een hoop storingen gehad. Ecu (comfortunit)vervangen en een hoop storingen kunnen resetten.

Het alarm wat aan de bestuurderszijde bij het achterscherm achter de rolautomaat van de gordel zit, heb ik losgehaald omdat de auto toen hij nog vochtig was storing gaf.(alarm ging continu af)

Een fout blijft bestaan crashsensor side airbag bijrijder. Code 1222 G180

Als ik de sensor van bijrijder en bestuurder wissel, verschuift ook de fout 1221(g179)

Derhalve denk ik dat het echt de sensor is.

Ik heb inmiddels drie sensoren van de sloop gehaald maar geen van deze werkt.

De weerstand van alle sensoren en van de goede hebben ongeveer dezelfde weerstand .

Als ik de spanning over de sensoren meet, is deze bij rijder en bijrijder gelujk. Hij schommelt van 8.v tot 3.4v. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen. moet ik zo'n sensor soms eerst inleren en koppelen aan het systeem,

De sensoren die ik heb gekregen hebben dezelfde geprinte code echter de stickertjes op de zijkant van de sensoren hebben een iets andere code. Zie beneden

5WH42885

 

Vw SME

 

600909606

 

Maar toch werken deze geen van beide.

 

Op de sticker op de zijkant van de unit staat iets anders.

 

Namelijk op degene die ik moet hebben staat:

 

*02310GEZ8WDV*

 

47030804

 

Op degene die ik heb ontvangen staat:

 

*02310D9B6MYF*

 

29020602

 

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik de nieuwe sensoren links monteer geven ze ook een foutcode 1221 crashsensor side airbag driver side G179.

Ik sta zo langzamerhand wel voor een raadsel.

Kan ik iets doormeten aan spanning over de crashsensor, of de stroom die er doorheen loopt wanneer het contact wordt aangezet?

Als de sensoren die ik heb gekocht namelijk wel van het juiste type zijn, en de code op de sticker aan de zijkant zou niet moeten uitmaken, dan zouden alle door mij gekochte sensoren (in totaal 3) allemaal kapot moeten zijn. Het kan natuurlijk wel, maar ik vind dit wel vreemd.

Wie oh wie heeft nog een idee.

Ik heb de weerstand van de goede sensor al vergeleken met mijn nieuwe, hier zat een minimaal verschil in ik heb geprobeert met een hele hoge parrallel weerstand, de weerstand van de sensor te manipuleren, maar niets helpt.

Als ik de foutcode verwijder komt deze direct weer terug.

 

ik heb hetzelfde probleem ( water achter de passagiersstoel en foutcode)

ik meet 15.66 K Ohm, kan jij zeggen hoeveel K Ohm uw sensors meten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet hoe ver je bent met het troubleshooten maar wat je moet doen is het coderen van je airbag denk ik.

Heb je de airbag sensor / module al vervangen ?

Crash sensor melding komt doordat je codering niet klopt, je crash sensor zeurt gewoon om de juiste code :D..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden