Ga naar inhoud
  • 0

Remlicht foutmelding


passat b6 marko

Vraag

Ik heb sindskort een raar fenomeen, ik krijg op mijn dashboard de melding, rear left breaklight not working.

Maar het rare is als ik rem doen ze het alle 4 en valt er niet een weg naar een weg na een paar seconde. Ook als ik de fout wis, blijft hij terug komen. Als ik een output test doe staan ze alle op 89% maar links valt op 0% na 3 sec ong. Nou kan ik me niet bedenken wat de aan de hand is. Mischien handig om te weten ik heb een Guymod. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je heb geen codering aan het boordnet veranderd onlangs?

Dan zou ik eerst eens de "mistlampen als stoplicht" uitcoderen, en kijken dat je de foutmelding nog krijgt. Zo niet zit de fout daar. Indien wel "stadslicht als stoplicht" uitcoderen, en weer kijken. Eventueel eens de bol terug aansluiten...

 

Succes!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan heb je een probleem met die ring... waarschijnlijk is er binnenin ergens een belastingsweerstandje defect, aangezien de ring nog werkt. Je zou dus kunnen proberen over de ring een weerstand te plaatsen zodat de melding wegblijft.

Je zou de waarde kunnen bepalen door met een tamelijk grote weerstand te beginnen en verlagen tot de melding wegblijft...

 

Eventueel warme diagnos uitzetten, maar dan heb je geen controle meer.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag weer eens geknutseld aan de lampen, enkele weerstanden er tussen en fout bleef terug gekomen. Toen nog eens beter de bedrading bekeken en toen zag ik dat de lamp dubbel was doorgelust door het schade bedrijf waardoor de signaal nooit aankwam op de ring. De draad gesoldeerd op de draad van het boordnet en toen was alles weer storing vrij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou dacht ik dat het opgelost was maar helaas, melding komt terug :( vandaag bezig geweest met de oude kabelboom terug inelkaar te steken. Geheel compleet zoals af fabriek. Alles werkt naar behoren. Alleen blijft de mistlam licht mee branden. Ik heb hierbij de vagcom instellingen nog niet terug gezet naar oem. Alsnog krijg ik de foutmelding van kapot remlicht. Links. Ik word er krankjorum van

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Logisch... wanneer je mistlamp blijft branden wanneer dat niet zou mogen kan het remlicht geen belasting 'voelen' (omdat er al stroom vloeit), en zal dit detecteren als zijnde een "open circuit" of ofwel een onderbreking met als gevolg foutmelding.

Je moet dus uitzoeken waarom die mistlamp aanblijft. Probeer daar eventueel eens een gewone gloeilamp parallel mee te plaatsen. Als je fout dan weg is heb je ergens een lekstroom, wat de reden is dat deze ook licht blijft branden.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke ik had daar eerst een cree led ingegaan zodra de auto aanging brandde de led 3 sec ong en ging daarna uit. Nu een gloeilamp en

Hij blijft doorbranden, en parallel aansluiten ga ik morgen even proberen. Maar ik zou niet weten waar ik zou moeten zoeken. Ik blijf het raar vinden want het probleem is pas voorgekomen sinds het spuiten. Maar wat ik wel raar vind is zodra ik de fout wis en licht uitstaat en rem indruk geen foutmelding op stadslicht hetzelfde. Maar zodra ik de dimlicht functie aanzet doet geeft hij de foutmelding

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan gaat je mistlicht zachtjes branden bij het aansteken van de lichten. Zolang die niet aanstaan vloeit er geen stroom en gaan de remlichten genoeg stroom verbruiken om geen fout te creeeren.

Er zal toch ergens een fout in de bedrading zitten...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net nog een lamp aangesloten parallel en gaan beide zachtjes branden. Ik snap er niks meer van. De output komt van het blauwe stekkertje in de kofferbak. Oude kabelboom is helemaal orgineel zoals af fabriek weer en Nogsteeds krijg ik dat mijn mistlamp zachtjes meebrand. Ik heb de vagcom instelling nog niet aangepast naar standaard. Kan het daaraan liggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eerst al zeker coderen naar fabrieksinstelling.

Verder de massaverbindingen nakijken. Typisch voor een slechte massa is een lamp die brandt wanneer deze niet mag branden, en niet goed werkt als ze wel moet branden... Meestal staan er dan ergens twee kringen in serie ipv dat beide een massaverbinding hebben. De kring met het zwakste vermogen gaan dan aan.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dus net de mistlamp direct massa aangesloten op het chassis en gaf geen verandering :( krijg alleen geen melding meer in me dash van linkse remlicht maar van rechts nu wss omdat de Guymod los is. Maar kan niemand mij een gedetailleerde schema geven van de kofferbakdraadboom want alle draden zijn bruin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou het begon te regenen en heb er aardig de pest in gekregen, net een nieuwe kabelboom besteld bij de dealer en hopen op een betere uitkomtst. Ook meteen stekkers Besteld zodat in de toekomst de Guymod zo losgeklikt kan worden om zulke ellende te voorkomen, van de week alles terug coderen naar orgineel en dan heb ik tenminste weer een normale basis om verder te kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden