Ga naar inhoud
  • 0

RNS510B en SW5269 to high.


PassatMotion

Vraag

Ter info: WAARSCHUWING SW5269 op een RNS520 B H02 versie is te hoog.

 

Had al ca een jaar SW5269 op mijn RNS-B op staan met een Gateway Q

Eerst was er geen probleem, echter later doken de problemen op zoals

- het weergeven van het uur.

- Tijdsverschil tussen Tacho Vs RNS -had al eerder een topic ooit geopend zonder resultaat i.v.m. dit probleem-

- geen aankomsttijd bij gebruik van GPS

- Tijd liep ca 1min/dag achter

 

Dacht dus dat er eventueel iets verkeerd was aangesloten aangezien ik ook met verschillende mods bezig was in de perioden van het opzetten van SW5269.

Bij een reset werkte deze weer naar behoren al was deze hoop dan weer even snel verdwenen.

Zo ook 1ste X starten tijdsaanduiding verkeerd en bij de 2de X starten was de tijd dan weer juist.

 

Ik dacht natuurlijk dat de RNS defect was en niet aan de SW5269 lag.

Uiteindelijk vorige week eens geprobeerd om de RNS terug te downgraden naar de lagere SW namelijk de SW4120.

Er bestaat ook een SW5230Mod. die ook geschikt is voor een B-unit echter nog niet geprobeerd om op te zetten.

 

Sinds deze SW4120 werkt alles weer terug normaal, GPS kaarten dienden wel weer geïnstalleerd te worden na de downgrade.

 

Tot heden geen van deze problemen zijn weer voorgekomen en mijn advies is om de SW5269 te vermijden.

Had in het verleden gemeld dat ik geen problemen had met SW5269 zonder dat ik weet had dat het door deze SW de oorzaak was van de ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een H06 is geen B-versie dacht ik.

Je HW versie spreekt over een F

 

EDIT: nou ja ik heb een H02 en zou een SW900 zijn terwijl die van me SW1100 af fabriek had en dan zou het een H04 moeten geweest zijn.

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarom ook de vermelding in topic titel RNS B

Dit dat er twijfel was op het internet en fora's dat de SW5269 niet goed werkte op een B versie.

Echter niemand vermeld over welke problemen en dit wil ik even duidelijk maken dat de SW5269 problemen kan geven bij een B-unit

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uiteraard heeft alles dat je update zijn grens...alleen niemand weet juist tot hoe hoog.

De issues voor upgraden van unit B was dan ook onbekend tot welke SW kan.

Bij deze is SW 5020 de max.

 

Wou dit even vermelden dat SW 5269 te hoog is en aan de hand van mijn ondervindingen .

Mijn eerste gedacht was dat de RNS defect was.

 

En waarom naar een hogere RNS model gaan als een B het zelfde werk aan kan.

 

Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uiteraard heeft alles dat je update zijn grens...alleen niemand weet juist tot hoe hoog.

De issues voor upgraden van unit B was dan ook onbekend tot welke SW kan.

Bij deze is SW 5020 de max.

 

Wou dit even vermelden dat SW 5269 te hoog is en aan de hand van mijn ondervindingen .

Mijn eerste gedacht was dat de RNS defect was.

 

En waarom naar een hogere RNS model gaan als een B het zelfde werk aan kan.

 

Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 ;)

 

Omdat dus iedereen die hun RNS tot maximal wil updaten een snelle RNS wil , die snel opstart en snel reageerd... en daarom worden de laatste modellen ook geleverd met een SSD schijf en niet met een gewone harde schijf..

De RNS-en met een SSD schijf zijn stukken sneller en stabieler...

 

Een hogere software update heeft alleen zin als je RNS dat ook aan kan, anders heeft het weinig nut,  het is leuk dat je auto eruit ziet of ie 250 kan en in werkelijkheid maar net de 170 haald...

 

Ook zou je RNS software verhogen tot max 5020, ik blijf mij afvragen of je ook echt merkt dat ie sneller is, misschien ietsje sneller maar dat verschil tussen 2400 of 5000 software zie je nauwelijks het verschil..

 

Bij een RNS 510 R versie zie je duidelijk het verschil , die start al op in 5 sec, als je auto instapt en je start je auto en drukt op navigeren kun je al gelijk beginnen met invoeren inplaats nog te gaan wachten omdat het system zegt Nav word opgestart..

 

Dus als je echt een snellere wil neem dan een hogere RNS die zulke software upodate ook aankan  ...is mijn mening...

 

En als je gewoon rustiig kan wachten dan zul je de updates ook niet doen ....denk ik...dan ben je gewoon een geduldig persoon..

 

MAAR DIT IS MIJN MENING HE...HIER WORDEN GEEN RECHTEN AAN VERBONDEN.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden