Ga naar inhoud
  • 0

Problemenmet lichtsensor


ids30postma

Vraag

Hallo jongens,

 

Ik heb het volgende problem.

 

Ik heb DRL en de lichtknop staat op auto, dus wil zeggen dat de Xenon bij bepaalde donkerheid aan gaan en de DRL uit.

Nu gebeurt regelmatig dat overdag de nadat de DRL aan staan dus uit gaan en overgaat op Xenon terwijl hett zoning is buiten, of dan staan de DRL aan en bij het inrijden van een tunnel switch de lampen over op Xenon maar het uitrijden gaat de verlichting niet meer terug op DRL.

Ik dacht dat de lichtsensor kapot zou kunnen zijn, dus ik heb de sensor uit de Caddy gepakt en erin gestopt, maar helaas het zelfde probleem.

 

Nu stond ergens dat je de licht sterkte in kunt stellen in je lichtsensor bij central elektrichs 09 en bij adaption 08 invoeren, maar daar krijg ik een error te zien dus dat ik er niet in kan of niet aanwezig is???

 

Wie zou mij verder kunnen helpen met dit problem...

 

Gr ids

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De lichtsensor kan je instellen in het subsysteem van 09 - Central Electronics.. pulldown menu openklikken, RLS selecteren. 

Om de sensor minder gevoelig te maken kan je een gekleurde ruit selecteren... dat werkte goed bij mij. De waarden manueel aanpassen werkte daarentegen niet correct

 

Bij mij gaan de lichten ook vrij snel aan, vooral bij laagstaande zon, is mij al opgevallen... ook al is het nog helemaal licht.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lichtsensor kan je instellen in het subsysteem van 09 - Central Electronics.. pulldown menu openklikken, RLS selecteren. 

Om de sensor minder gevoelig te maken kan je een gekleurde ruit selecteren... dat werkte goed bij mij. De waarden manueel aanpassen werkte daarentegen niet correct

 

Bij mij gaan de lichten ook vrij snel aan, vooral bij laagstaande zon, is mij al opgevallen... ook al is het nog helemaal licht.

 

grtz, dre

tnx Dre, ga ik gelijk even doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik haak hier even op in als het mag..... bij mij doet de lichtschakelaar het na de wissel naar een 3C8....AC boordnet niet meer automatisch. Leaving home werkt ineens ook niet meer. Alle mogelijke instellingen geprobeerd maar geen suc6...

Weet iemand hier iets voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lichtsensor kan je instellen in het subsysteem van 09 - Central Electronics.. pulldown menu openklikken, RLS selecteren. 

Om de sensor minder gevoelig te maken kan je een gekleurde ruit selecteren... dat werkte goed bij mij. De waarden manueel aanpassen werkte daarentegen niet correct

 

Bij mij gaan de lichten ook vrij snel aan, vooral bij laagstaande zon, is mij al opgevallen... ook al is het nog helemaal licht.

 

grtz, dre

Sorry maar ik zie geen RLS tussen staan... bij adaption.. 09 ..

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik haak hier even op in als het mag..... bij mij doet de lichtschakelaar het na de wissel naar een 3C8....AC boordnet niet meer automatisch. Leaving home werkt ineens ook niet meer. Alle mogelijke instellingen geprobeerd maar geen suc6...

Weet iemand hier iets voor?

heb je wel in 09 licht sensor aangevinkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry maar ik zie geen RLS tussen staan... bij adaption.. 09 ..

Dat staat niet bij adaption. Wanneer je in VCDS  09 - Central Electronics kiest krijg je - vooraleer je iets anders aanklikt - een pull down menu waarin je Central electronis (default waarde), RLS en Wiper kan kiezen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden