Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3BG airbag storing 01218 en 01228


Joan 3BG

Vraag

Graag jullie advies:

 

Ik heb 2 storingen in mijn airbagsysteem; d.w.z. 01218 en 01228:

 

Ontsteker Zij-airbag, voor-bijrijderszijde (N200)

 

Sleutel-Schakelaar voor Uitschakeling Airbag, Bijrijderszijde (E224)

 

De gele stekker onder de bijrijdersstoel heb ik verwijderd en de bedrading doorgesoldeerd en apart geïsoleerd.

 

Wanneer we de bijrijdersairbag uitschakelen met de sleutel is er geen storing meer. Na het inschakelen van de airbag komen meteen de 2 bovengenoemde storingen terug. Wissen en meteen zijn ze weer terug.

 

Is het mogelijk dat de sleutelschakelaar kapot is of komt dat bijna niet voor? Ervan uit gaande dat mijn soldeerwerk goed is uiteraard.

 

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem in mijn Touran TDI 2006, kan echter geen Touran club vinden. Heb mij nu enthousiast gemeld bij deze Passat club omdat de Passat en Touran techniek naganoeg gelijk zijn.

 

Ik heb de laatste berichten van Joan 3GB en Hoogers gelezen maar zie hier bij Joan "linker schoppaneel staan" en bij Hoogers "rechts onder handschoenen kastje" Zitten er misschien twee stekkers, links en rechts?

 

Ik hoop op een reactie voordat ik te veel ga slopen.

 

tvr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem in mijn Touran TDI 2006, kan echter geen Touran club vinden. Heb mij nu enthousiast gemeld bij deze Passat club omdat de Passat en Touran techniek naganoeg gelijk zijn.

 

Ik heb de laatste berichten van Joan 3GB en Hoogers gelezen maar zie hier bij Joan "linker schoppaneel staan" en bij Hoogers "rechts onder handschoenen kastje" Zitten er misschien twee stekkers, links en rechts?

 

Ik hoop op een reactie voordat ik te veel ga slopen.

 

tvr

Welkom op het forum dan maar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden