Ga naar inhoud
  • 0

Elektrische achterklep i.c.m. trekhaak


gerjol

Vraag

Als er gebruik wordt gemaakt van de trekhaak (bv aanhanger, fietsdrager) wordt de elektrische achterklep uitgeschakeld.

In principe is dit logisch, omdat als er een fietsdrager is geplaatst, en aangesloten (7/13-polige stekker) de klep niet open kan/mag.

Maar ingeval van aanhanger/caravan zou je de achterklep gewoon gebruiken zonder schade toe te brengen.

Is er een mogelijkheid om met aangekoppelde aanhanger/caravan de achterklep te gebruiken.

 

Momenteel zie ik alleen de mogelijk om de 7/13-polige stekker te verwijderen waarna de elektrische achterklep gewoon functioneert.

 

Iemand een ander idee/ oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb dit ook (weleens) aan de hand gehad met een aanhanger; is al weer even geleden maar volgens mij ging de achterklep een klein beetje open. Hierna kon je hem geloof ik met de hand wel verder openen. Uiteindelijk kreeg ik de achterklep wel open, maar niet idd niet volledig automatisch.

 

Zou het instructie boekje hier geen uitleg bieden?

 

Moet ergens op het forum staan; ben er namelijk wel eens naar verwezen door vriendelijke forumleden...  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het electrisch openen wordt inderdaad uitgeschakeld...logisch ook... je moet maar een fietsdrager eropzitten hebben. Je kan de klep wel manueel openen, je moet hem even door de weerstand trekken en dan gaat die vanzelf. Bij mij werkt electrisch sluiten dan weer wel. Op mijn 3C van 2006 deed die dat ook niet.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden