Ga naar inhoud
  • 0

Voorruit van 3bg op 3b


RohanV6

Vraag

Hoi leden,

 

Weet er iemand toevallig of de voorruit van de 3bg ook in een 3b past?

wil de voorruit van mijn 3b vervangen voor een voorruit van een 3bg omdat ik een automatisch dimmende binnenspiegel van een 3bg met regensensor heb aangeschaft.

Hoor van jullie!

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Past..

 

Ik heb al 2 maal bij mijn 3b een nieuwe voorraam gekregen van een 3BG, zag dit aan het chassisnummervenster. Dit heb ik wel laten ''dichtmaken'' omdat je anders achter het dashboard kon kijken. Afmetingen van voorraam zijn blijkbaar indentiek.

 

Wat bedoel je met ''achter het dashboard kunnen kijken''?

En wat heb je precies laten dichtmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de voorruit van de nieuwere types is onderaan thv het dashboard een zwarte band met hierin aan de linker kant een opening in de zwarte band waar achter een plaatje zit met hierop het chassisnummer van de wagen.

http://www.vw3literlupoclub.com/WOB_2005-27.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Past..

 

Ik heb al 2 maal bij mijn 3b een nieuwe voorraam gekregen van een 3BG, zag dit aan het chassisnummervenster. Dit heb ik wel laten ''dichtmaken'' omdat je anders achter het dashboard kon kijken. Afmetingen van voorraam zijn blijkbaar indentiek.

 

Wat bedoel je met ''achter het dashboard kunnen kijken''?

En wat heb je precies laten dichtmaken?

 

Door het open strookje in de onderste zwarte rand kon ik, aan de buitenkant van bovenaf, achter het dashboard kijken. Men heeft dit met de zwarte primer geblindeerd, 2 laagjes om het goed zwart te krijgen. Deze primer gebruikt men op de raamrand voordat de nieuwe raamlijm wordt aangebracht.

 

post-10501-1423829897,7597_thumb.jpg

 

Hier kan je zien dat er een smalle opening tussen dash en carrosserie is en ik kon door dat door het venstertje zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Past..

 

Ik heb al 2 maal bij mijn 3b een nieuwe voorraam gekregen van een 3BG, zag dit aan het chassisnummervenster. Dit heb ik wel laten ''dichtmaken'' omdat je anders achter het dashboard kon kijken. Afmetingen van voorraam zijn blijkbaar indentiek.

 

Wat bedoel je met ''achter het dashboard kunnen kijken''?

En wat heb je precies laten dichtmaken?

 

Door het open strookje in de onderste zwarte rand kon ik, aan de buitenkant van bovenaf, achter het dashboard kijken. Men heeft dit met de zwarte primer geblindeerd, 2 laagjes om het goed zwart te krijgen. Deze primer gebruikt men op de raamrand voordat de nieuwe raamlijm wordt aangebracht.

 

[attachment=0]Afb003.jpg[/attachment]

 

Hier kan je zien dat er een smalle opening tussen dash en carrosserie is en ik kon door dat door het venstertje zien.

 

Oke, en bij wie heb jij je voorruit laten vervangen als ik vragen mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Laat er eentje met voorruitverwarming monteren. Ga je geen spijt van krijgen. Weet alleen niet of dat kan icm regensensor. Toendertijd bij mijn 3B ook laten monteren tegen geringe meerprijs.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Maar ik heb nu geen voorruit met verwarming. Moet ik zeker zelf erop zetten?

Waarschijnlijk zou dat toch wel gewoon kunnen icm de regensensor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden