Ga naar inhoud
  • 0

Aanschaf passat vr6


bamba072

Vraag

Hallo,ik ben nieuw hier en heb me inmiddels al voorgesteld.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Passat Variant vr6 uit 1994.

Na verschillende grote en snelle sedans gehad te hebben moest er maar eens een ruime gezinswagen komen vond de vrouw maar dan wel een snelle he!

De auto schijnt goed onderhouden te zijn maar heeft wel 260000km op de klok staan.

Wie weet waar ik op moet letten bij een vr6 van type 1994/1997?

Ik hoor t wel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja... VR6 is een vrij gevoelig blok.

 

Bij een VR6 opletten of alles van het koelsysteem functioneert (tempsensors, thermostaat, hulpwaterpompje enz.) en alles lekvrij is. De koeling van de VR6 is heel erg belangrijk door de compacte bouw, maar is ook vrij gevoelig, waardoor er bij een defect al snel een lekke koppakking optreedt.

 

Verder opletten of de distributieketting al vervangen is, en of deze niet teveel geluid maakt. Olieverbruik kan je ook wel op letten, want dat willen VR6en ook graag drinken. Ook even kijken naar de koppakking t.h.v. het luchtfilterhuis, daar wil het nogal eens nat zijn.

 

Als het om een Passat gaat, is de kans op een afgetrapt exemplaar natuurlijk iets kleiner dan bij een Golf, maar een afgetrapt exemplaar zal er altijd tussen zitten. Goed opletten dus, en uitgebreid bekijken/testen en eventueel door een deskundig iemand laten checken.

 

Succes met de zoektocht, een Passat VR6 is een hele fijne bak. (met een van de fraaiste motorsoundjes in de autowereld naar mijn mening)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden