Ga naar inhoud
  • 0

V5 2.3 schud heel erg geen vermogen en mmlampje knipperde


Marko

Vraag

Auto had al een tijdje kuren bougies vervangen reiniger gebruikt.

Hij loopt niet mooi schudden maar gister na een ritje van 500 km opeens bijna geen vermogen meer gas geven en er gebeurt bijna niks terugschakelen en motor heeft het er erg moeilijk mee mm lampje knipperde een paar keer daar na wer uit toch thuis weten te komen ,wat kan dit zijn?

Mvg marko

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Vermoedelijk een van de bobines. Mijn ervaring is dat bij defect ervan de motor dan op een cilinder minder lijkt te lopen.

 

Bekende kwaal bij de V5 als je even op het forum zoekt, heb er zelf (maar) één keer last van gehad.

 

+1 check de bobines en de kabels ernaar toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto is weer klaar maar heb het idee dat ie nog steeds niet regelmatig loopt kun je de timing ook afstellen? Ook ratelt ie behoorlijk dit hoor je beter als je de oliedop los draait. en ik had laatst water bijgevuld tot Max omdat koelvloeistof op minimaal stond na een maand staat ie weer op minimaal? Iemand tips ideeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Auto is weer klaar maar heb het idee dat ie nog steeds niet regelmatig loopt kun je de timing ook afstellen? Ook ratelt ie behoorlijk dit hoor je beter als je de oliedop los draait?

 

Ik ben bang dat je distriebutieketting niet meer goed is. Hoe veel KM heeft jouw auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Marko Of maak eerst een rijden Log en kijk naar je LMM dat hij nog 100% is,

 

en ook alles uit lezen via de Vag-Com marko,

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alsof de duvel ermee speelt, gisteren bij mij ook mmlampje aan en vermoedelijk ook weer een bobine naar de eeuwige jachtvelden (auto schud heel licht).

 

Vanavond bij GrooveJunk langs om even uit te lezen.

 

Mocht er idd een bobine kapot zijn, wat is dan aan te raden? Nu is mijn auto gewoon bij de dealer in onderhoud en ik vermoed dat er standaard "Bosch" bobines door VW worden geplaatst. Zijn andere merken nog aan te bevelen NGK, VEMO boven Bosch en doe ik er verstandig aan om ze gelijk alle 5 te laten vervangen?

 

Groet,

 

Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alsof de duvel ermee speelt, gisteren bij mij ook mmlampje aan en vermoedelijk ook weer een bobine naar de eeuwige jachtvelden (auto schud heel licht).

 

Vanavond bij GrooveJunk langs om even uit te lezen.

 

Mocht er idd een bobine kapot zijn, wat is dan aan te raden? Nu is mijn auto gewoon bij de dealer in onderhoud en ik vermoed dat er standaard "Bosch" bobines door VW worden geplaatst. Zijn andere merken nog aan te bevelen NGK, VEMO boven Bosch en doe ik er verstandig aan om ze gelijk alle 5 te laten vervangen?

 

Groet,

 

Gijs

 

De bobines lijken gelukkig in orde. De foutmelding komt van het secundaire luchtinlaat circuit:

 

Iemand nog ideeën? De secundaire luchtpomp is een jaar of twee al eens vervangen. Hopelijk blijft de melding weg..........

 

Address 01: Engine Labels:

Part No: 066 906 032 E

Component: MOTRONIC ME7.1 G 0005

Coding: 00031

Shop #: WSC 05311

VCID:

 

6 Faults Found:

17833 - EVAP Purge Valve (N80)

P1425 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

17843 - Secondary Air Pump Relay (J299)

P1435 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112)

P1421 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

17923 - Intake Manifold Valve (N156)

P1515 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2

P1117 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

16795 - Secondary Air Injection System

P0411 - 35-00 - Incorrect Flow Detected

Readiness: 0000 0000

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden