Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 b


jettamanneke

Vraag

Hobbyisten,

 

Ik zit met een probleem. Ik heb een RNS 510 b-versie met de nog standaard software versie 1100.

Ik kan cd's en data* dvd's gebrand op een snelheid van 4/8 x normaal goed afspelen.

 

Alleen het afspelen van zelfgebrande films worden niet goed afgespeeld. Ik brand met Imgburn en verbatim dvd+r op snelheid 4 x een filmpje.

Deze wordt wel afgespeeld maar het beeld loopt op een gegeven moment vast. Vervolgens springt het beeld naar een ander fragment.

 

Na een 2e "freeze" van de dvd gebeurt er niets. Ik kan dan niets meer doen dan op eject drukken en de dvd er uit halen. De kinderen beginnen er onderhand gek van te worden, tijdens lange ritten.

 

Zou iemand mij van enig advies willen voorzien om de oorzaak hiervan te achterhalen aub.

Ik kan dringend wat goed advies gebruiken. Binnenkort is nl. wederom een lange rit met de kindjes gepland.

 

 

* Een data dvd is een verbatim dvd+r met mp3 muziek erop.

 

mvg

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm lastig, er zijn wel veel RNS510 toestellen die in de loop van de tijd een defecte / slecht werkende DVD lezer krijgen.

Hopelijk kan iemand u een exact antwoord geven, maar vrees voor je DVD lezer.

 

Lees dit topic even volledig door, er zijn meerdere problemen gemeld ivm de DVD lezer.

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f= ... 60#p648965

 

LuyckxWim heeft onlangs een dvd lezer besteld in tsjechie (80 euro en 10 euro verzending) zie:

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f= ... 60#p649437

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de snelle reactie querex. Maar ik heb die sites ook gelezen voordat ik dit nieuwe onderwerp aanmaakte.

 

Ik heb zelf ook het vermoeden dat de dvd-lezer niet goed is maar ik wil er 100% zeker van zijn voordat ik deze ga vervangen.

 

Er rest mij nog 3 zaken, nl.

 

1) Ik heb inmiddels dvd-r's besteld van een ander merk;

2) Een originele film aanschaffen en afspelen;

3) een schoonmaak cd gebruiken en de laser eens een keer schoonmaken.

 

Maar is zo'n schoonmaakcd veilig voor dit apparaat???

 

ter bevestiging:

- Ik mag aannemen dat als het probleem nog steeds voorkomt dat de lezer wel degelijk aan vervanging toe is?

 

En dan een verzoek:

Kan iemand mij helpen aan een goede dvd-lezer en zou iemand deze willen installeren svp?

 

alvast bedankt voor eventule reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het apparaat inmiddels voorzien van een 4020a firmware. Aangepaste versie waarbij niets met VAG gecodeerd hoeft te worden.

Tevens V10 Naviteq erop.

 

Met deze firmware zijn er een aantal uitbreidingen uitgebracht waarvan ik de werking niet begrijp. Kan iemand graag wat uitleg geven aub.

 

1) Snelheidsafhankelijke volume. Heb ik aangepast maar ik merk er niets van. Het volume neemt niet toe wanneer ik de snelheid opvoer.

2) Automatische verlichting. Weet niet eens wat dit inhoudt.

3) Bordje met max.snelheid op scherm. Klopt maar ik ben gewend met tomtom dat er ook wordt weergegeven of de max.snelheid wordt overschreden. Zou dit ook hier het geval moeten zijn of niet?

 

Is er iemand die wat uitleg kan geven aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden