Ga naar inhoud
  • 0

Plotselinge uitval diverse functies tegelijkertijd


Fred6372

Vraag

Hallo,

Vanmiddag werd ik onaangenaam verrast door de spontane uitval van een aantal functies tegelijkertijd.

Zowel de centrale vergrendeling, de bediening van de zijruiten, het openen van de kofferdak en het elektrisch schuifdak lukte niet meer. Gelukkig bleven de belangrijkste functies zoals verlichting en richtingaanwijzers wél in tact.

Natuurlijk denk je dan in eerste instantie aan een zekering, maar bij zoveel dingen tegelijk óók ?

Wie heeft een vermoeden ?

 

(O ja, ik heb een Passat 2.3V5 combi, bouwjr. 2003)

 

Alvast bedankt voor jullie meedenken,

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Is het nat onder de mat, net voor de bestuurdersstoel?

Daar zit de comfortmodule, die stuurt alles wat je noemt aan.

 

Nee, gelukkig niet. Volgens mij is comfortmodule wel o.k. of kan dat ding ook in één keer de geest geven ?

 

Vanmorgen deed alles nog zoals het hoort en na een kort bezoekje aan een tuincentrum was het "over".

 

Met de sleutel openen werkte gelukkig wel en starten en rijden ook, maar ramen, kofferbak en dak, dat werkt niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het geen zekering is en de comfortmodule is ook uitgesloten, kan het zijn dat er een relais of centrale inschakeling blijft kleven. Heb ik ook eens gehad met een combinatie van (niet gelijk identieke) functies. Was toen een combinatie van stoelverwarming, achterruitewisser en nog wat dingetjes. Je zoekt je een ongeluk (in mijn geval dure garage-uren) en dan blijkt het wat simpels te zijn. Een blokschema zou handig zijn, maar dat heb ik niet voor je.

 

viewtopic.php?f=189&t=43823

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed nieuws ! Probleem grotendeels opgelost, met dank aan dit forum !!

Nadat ik hier het e.e.a. had gelezen en had ontdekt dat ik niet de eerste en niet de enige was met dit probleem, heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen met het vervangen van de vaak genoemde zekering nummer 14 en voorwaar: alle functies m.u.v. ééntje, zijn weer hersteld. De cv, de ramen, de binnenverlichting, alles werkt weer, behalve de elektronische vergrendeling van de achterklep. Ik kan die dus alleen nog maar handmatig (met sleutel) openen en niet via de cv.

 

Weet iemand ook een oplossing voor dit probleem en/of welke zekering is daarvoor verantwoordelijk. De achterklepzekering wordt namelijk in geen enkele tabel of afbeelding genoemd.

 

Alvast dank voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden