Ga naar inhoud
  • 0

ratelend(schurend) geluid koppeling bij warme motor


mannaerts_yannick

Vraag

nu, 1.5 maand geleden mijn nieuwe passat 3aa 1.6tdi opgehaald met 124000km op de teller.de verkoper had er een nieuwe koppeling/drukgroep en vliegwiel ingeplaatst. naar huis gereden en thuis aangekomen hoorde ik een enorm ratellend en schurend geluid als ik de koppeling indrukte.. nuja terug naar de garage dan maar. uiteindelijk nieuwe koppeling /drukgroep en vliegwiel gehad(origineel). het geluid was weg en heb het dan 3 weken nietmeer gehoord. tot ik vrijdagavond de caravan ben gaan ophalen en ik 100km in 5de heb gereden (6de is wat onprettig bij 90 a 100), toen ik dus thuis aankwam WEER DAT RATELLEND EN SCHUURENDE GELUID. hij heeft het dus enkel als je de koppeling indrukt en de motor warm staat. het sterke is dat als ik hem een half uur later weer starte en de koppeling indrukte... dat het geluid weg was en sindsdien heeft hij er ook geen last van :blink: .

 

ik begrijp er dus helemaal niets van ... iemand van jullie een idee wat het wel kan zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ff inspringen met een tip ook al is dit een oud onderwerp,

ik heb bij mijn vorige Auto een ander vliegwiel laten zetten en precies dezelfde Symptomen gehad,na een tijdje gaat dit vanzelf over,moet ffkes inslijten was mijn ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden