Ga naar inhoud
  • 0

Xenon hoogteregeling kapot


gurby

Vraag

Hi,

 

Al geruime tijd werkt m'n Xenon hoogteregeling niet meer van m'n 2004 3BG variant, maar nu met de APK in aantocht wordt het tijd om er wat aan te gaan doen :-)

 

Dus uitgelezen en ook de krik erbij gepakt. De output test werkt prima, dan gaan de lampen omhoog, omlaag (of andersom) en terug naar nul punt. Basic settings geeft foutmelding, die wil niet meewerken terwijl dit vroeger altijd wel werkte.

 

Bij meetwaarde blokken zie ik onderstaande. De voltage in het rode blok doet bijna niks, degene in het groene blok wel, als ik de auto opkrik loopt ie netjes op (met krik onder de trekhaak harder dan bij voorwiel). De eerste zal dus wel de voorste sensor zijn en die zal wel stuk zijn dus? Is conclusie juist dat ik daar even een andere voor moet aanschaffen en monteren?

 

post-2484-1423829280,9203_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De waarde in de eerste kolom is het signaal van de 'front axle leveling sensor'. Deze waarde moet liggen tussen 1.6 en 3.0 volt.

De waarde in de tweede kolom is het signaal van de 'rear axle leveling sensor'. Deze waarde moet liggen tussen 1.6 en 3.0 volt.

 

Xenonhoogtestelling wordt niet gecontroleerd bij apk, koplampen op normale manier laten afstellen voor de lens en klaar

 

Als na de verlaging de hoogteverstelling altijd goed gewewrkt heeft is wrs voorste sensor overleden, had ik met mijn 3bg ook, of hij is of een of andere manier uit zijn waarde gekomen, maar dan moet stangetje verbogen zijn oid. Dat is van plastic en kan je weinig mee, de sensor zit gegoten en kan je ook niet even solderen. Als je het echt weer werkend wilt hebben denk ik dat je op de sloop andere sensor moet halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks Jeroen daar heb ik wat aan!

 

Nou die 1e voltage ging dus amper heen en weer en kwam al zeker helemaal niet meer boven de 1 volt uit. Terwijl ik die hele auto heb lopen opkrikken en het stangetje/sensor achter wiel dus ook in compleet andere posities kwam. Die moet dus wel stuk zijn.

Inmiddels een nieuwe sensor besteld bij AHW shop voor 58 euro... Moest toch nog een paar andere dingetjes hebben

 

http://shop.ahw-shop.de/xenon-leuchtwei ... 4b0907503a

 

Laat het wel weten als ie erop zit einde week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden