Ga naar inhoud
  • 0

(VERHOLPEN ) HELP!! LEKT !! Achterwisser demonteren...


Max1966

Vraag

Ik heb vandaag de bekleding van de achterklep eraf gehaald om te kijken waar er water binnen komt.

 

Er staat namelijk af en toe wat water in mijn klep. Bij het open doen lekt dat links in de hoek naar buiten.

 

En de wisser heeft ook wat kuren , gaat niet lekker meer heen en weer en de sproeier draait mee heen en weer, dus ik wil de motor eens nakijken.

 

 

Goed , dat verwijderen van de bekleding ging wel..al niet helemaal soepel...maar de plaat is er af. :wink:

 

De bekleding / isolatie op de plaat was niet nat , maar wel wat druppels in de hoek. En er is wat roestvorming op de klep zichtbaar onder de doorgang wisser / raam , dus ik verdenk het rubber van de wisser en wil die vervangen.

 

 

Maar nu moet de wisserarm er af...en nu mijn vraag :

 

Op de wisser arm zit nog een plastic (bescherm) kapje met een opening waardoor de sproeier kan sproeien , dat kapje lijkt wat los te zitten, maar ik krijg het er niet af , althans ik weet niet goed hoe dat los komt.

 

Ik kan dus nu niet bij de moer komen om de wisserarm er af te krijgen.

 

Mijn vragen :

 

1 . Kan iemand me zeggen hoe ik dat kapje het beste kan loshalen?

 

2. Hoe groot is de kans dat die wisserarm (muur) vast zit? Ik kan daar niet al teveel kracht zetten lijkt mij en ik wil niet straks met een kapotte ruit staan...

 

En als laatste de vraag :

 

3. Hoe krijg ik die bekleding het makkelijkst er weer op?

 

Ik heb het wel een paar keer geprobeerd maar dat leek van geen meter te lukken , en ik heb 'm er maar er af gelaten omdat ik eerst die wisser moet aanpakken... :roll:

 

Tips en advies zijn zoals altijd welkom!

 

Passat Variant 1998.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

deze :arrow:

 

Bekleding achterklep variant demonteren(3B)

 

en de kapje kan je zo vanaf treken naar je toe en dan met steek 13mm moer los maken en dan de wisser arm goed vast houden dan met klein ruk ook naar je toe, en dan is hij los.

 

Gr fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helpt een tik met de hamer niet of een hand ruk, probeer dan een koudespray of kruipolie.

Laat dit even intrekken en daarna zal de bout of moer een stuk makkelijker los te draaien zijn.

Een gouden tip: wanneer een bout of moer erg roestig is, spuit dan een aantal dagen achter elkaar deze roestige bout of moer een paar keer in met een kruipolie.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de wisser er makkelijk afgekregen..motor schoongemaakt en alles weer op z'n plek gezet.

 

Wisser / motor loopt als een zonnetje....alleen als ik er vloeistof bij spuit dan spuit die nu langs de aansluiting van het slangetje op de motor.....dus niet langs het slangetje maar van binnen uit langs de aansluiting.....

 

Ik heb wat foto's gemaakt en zal die zo plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier de foto''s.

 

Tenzij het zo is dat dat koperen buisje helemaal niet los moet zitten dan weet ik niet wat ik fout heb gedaan.

 

Het buisje kwam gemakkelijk los en ik ga / ging er vanuit dat het zo hoort.

 

Blaas ik op het slangetje en hou het buisje dicht met mijn vinger dan ontsnapt er geen lucht.

 

Monteer ik alles en blaas ik en hou de sproeierkop dicht dan ontsnapt er lucht langs de zwarte behuizing. (zie pijl).

 

Ik vermoed / het zal zo zijn dat er water langs de plek waar de pijlen bij staan lekt / geperst wordt waardoor het gaat lekken.

 

 

 

Graag jullie tips en advies...ik zit nu echt vast... :|

 

 

 

 

image.php?album_id=1612&image_id=10515

 

image.php?album_id=1612&image_id=10514

 

 

image.php?album_id=1612&image_id=10513

 

image.php?album_id=1612&image_id=10512

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ontdek net een foto op het forum waarop blijkt dat waarschijnlijk die sproeierkop wel degelijk ook los moet van het buisje / as...

 

file.php?id=37425

 

Ik hou er dus rekening mee dat de mijne kapot / doorgerot is.... :|

 

Hoe haal je dat uiteinde er dan vanaf(zwarte dopje met het gaatje)gewoon trekken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ontdek net een foto op het forum waarop blijkt dat waarschijnlijk die sproeierkop wel degelijk ook los moet van het buisje / as...

 

file.php?id=37425

 

Ik hou er dus rekening mee dat de mijne kapot / doorgerot is.... :|

 

Hoe haal je dat uiteinde er dan vanaf(zwarte dopje met het gaatje)gewoon trekken!!

 

 

Ik heb heb eerst het plaatje gedemonteerd , dat kwam gemakkelijk los , samen met het buisje.

 

Aan het uiteinde van het buisje zag ik wel zwarte corrosie maar wist toen nog niet dat het dus al door was.

 

Nu ik met feller licht beter kijk zie ik dat het inderdaad doorgerot is , wat scherpe randjes ook.

 

Jammer , omdat de rest nog prima loopt.

 

Misschien was dit ook de bron van de lekkage , want toen ik net de klep dicht deed kwam er weer water uit de klep.

 

Bij elke keer sproeien spoot er waarschijnlijk toen ook steeds vloeistof naar buiten tegen de bekleding plaat aan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is jammer dat door alleen dat kleine buisje ik een andere moet kopen.

 

De motor ziet er van binnen nog goed uit , geen roest , ook niet op de as , en na het smeren liep ie weer als nieuw...

 

Hou er dus rekening mee als je je motor gaat reviseren dat dit gevaar op de loer ligt.

 

Ik kan misschien wel uit een sloopmotor dat buisje overzetten maar ik vrees dat het te veel gepriegel / gedoe gaat worden...

 

Heeft iemand eventueel nog een goed gebruikt exemplaar liggen dat ik kan overnemen?

 

Of iemand een tip waar ik een goede voordelige kan kopen i.p.v. een prijzige van de dealer?

 

 

Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden