Ga naar inhoud
  • 0

Deur dempen met bitumen


Supervan

Vraag

Binnenkort ga ik wat audio inbouwen, een composet, subwoofer en versterker. Bij m'n vorige auto was het absoluut noodzakelijk de deuren te dempen i.v.m. resonanties.

 

Zijn er mensen hier die hun deur gedempt hebben met bitumen of valt het allemaal nog wel mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ga je echt heel de deur isoleren?

Ik ga me binnekort een setje DYNAMAT proberen, niet heel de deur, enkel rond de boksen...

 

Maar ik heb precies toch gemerkt dat de deurpanelen miss wel eens een beetje gaan willen tegenwerken mits een klein beetje meer vermogen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het hangt er een beetje vanaf hoe hard en laag je wilt spelen denk ik, maar met de set die ik ga inbouwen verwacht ik wel de nodige problemen. Vooral de plaat waar de speaker in gemonteerd word lijkt me een probleem.

 

Om daar even op verder te borduren: ik heb in de KB gezien hoe je het deurpaneel demonteer, en vervolgens die plaat loshaalt. Wat me nog niet helemaal duidelijk is: kan die plaat er nu gewoon (een stukje) af zonder het raam los het halen? Of moet je echt het raam loshalen om er goed tussen te komen, in mijn geval voor het aanbrengen van bitumen matjes van 50x25cm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk niet dat je veel problemen zal krijgen hoor.

 

Op Full Speed heb ik de wagen gezien van Peerke, die heeft een zwarte variant met Speedfighter bodykit en die heeft daar de dB-Drag gewonnen.

 

Naar mijn weten heeft hij ook geen demping aangebracht.

De deuren kunnen nogal wat hebben. Bij Antonio geeft het ook geen problemen als hij hem vol open zet.

 

Misschien eerst eens zonder demping proberen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk niet dat je veel problemen zal krijgen hoor.

 

Op Full Speed heb ik de wagen gezien van Peerke, die heeft een zwarte variant met Speedfighter bodykit en die heeft daar de dB-Drag gewonnen.

 

Naar mijn weten heeft hij ook geen demping aangebracht.

De deuren kunnen nogal wat hebben. Bij Antonio geeft het ook geen problemen als hij hem vol open zet.

 

Misschien eerst eens zonder demping proberen ?

 

Peter heeft zijn deuren wel gedempt: met de set die hij heeft (Helon165-4 van Audio System) gaan je deuren anders bol staan :shock: . Er staat volgens mijn zo'n 400W RMS per kant op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk niet dat hij zich daar druk over zal maken Micky.

Als je gezien hebt wat een bult audio erin komt, dan maak er maar 15 ipv 9 seconden van :lol:

 

Maar is dat dempingspul zo zwaar dan ?

één doos weegt 5 kilo en er zijn zo een 15 dozen in de passat gegaan is dus een 75 kilo :lol:

 

wat ook leuk is geen last meer van rijgeluiden 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden