Ga naar inhoud
  • 0

10 Volt-1AMP spanningssabilisator type 7810


jef

Vraag

Hallo forumleden,

 

Zal me eerst even voorstellen. Mijn naam Jeffry en kom uit Voorburg. Afgelopen zaterdag een passat 1.8T aangeschaft van bj.01/1997. Heerlijk rijdende auto maar wel met een paar mankementen waarvan een bijzonder vervelend is namelijk dat de benzinetank en motortemperatuur meter niet werken (slaan niet uit). Op internet gelukkig wel kunnen achterhalen dat de

10 Volt-1AMP spanningssabilisator type 7810 op de printplaat van de teller-unit zeer waarschijnlijk stuk is. Ik heb de volgende foto kunnen vinden en vraag mij af iemand kan bevestigen dat het om dat zwarte ding gaat wat geel is omcirceld.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

groet Jeff

post-20241-1423829149,7872_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt Barry,

 

Ik weet dat je heel veel kunt leren op een forum en heb mij dan ook meteen aangemeld. Het is toch elke keer wel frappant dat dezelfde problemen worden omschreven waarmee ik ook wordt geconfronteerd. Afgebroken handvat handschoenkastje bijvoorbeeld. Hou wel van klussen en meteen aanpakken dus dat probleem is opgelost. Gelijmde binnenframe eerst voorzichtig losgehaald van het buitenframe en na wat modificaties (lijmen en schroeven) aan het slotmechanisme, weer dicht gelijmd. En zowaar het functioneert weer. vervolgens 2 lamellen van het middenrooster teruggeplaatst en ook dat functioneert weer. Centrale deurvergrendeling wordt een verhaal apart want, zoals ik in verscheidene forum discussies heb gelezen, kunnen er meerdere oorzaken zijn.

 

Ik besef nu ook dat het niet functioneren van de benzine en temperatuur meter natuurlijk een oorzaak moet hebben gehad die ik eerst moet aanpakken alvorens ik de spanningsstabilisator vervang. Heb iets gelezen over kortsluiting in de draadbundel die boven de dop van de benzinepomp loopt waardoor de stabilisator doorbrand en aangezien de temperatuurmeter door ook wordt aangestuurd door dezelfde stabilisator, functioneren beiden niet. Moet het artikel nog eens goed lezen want het is me nog niet helemaal duidelijk waar de benzinepomp zich bevindt.

 

Afwatering onder de motorkap tegen de schutzijde is ook een issue. Water stroomt niet weg dus daar moet ik snel wat aan doen. Leuke klus voor het weekend mits het niet regent!

 

gr. jeffry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo forumleden, het is tijd voor een update want ik heb niet stilgezeten dit weekend. was in eerste instantie van plan om mijn tellerunit te demonteren maar dat was toch wat moeilijker als ik dacht dus dat doe ik later wel. wat ik wel heb gerepareerd is de centrale deurvergrendeling. bij controle van de kabelboom onder de bestuurders vloermat trof ik een chaos aan. comfort module was gelukkig droog maar door vocht onder het tapijt waren diverse kabelverbindingen geoxideerd en sommige onderbroken. heb alles gerepareerd/verbonden en tot mijn grote blijdschap doet alles het weer. dus de centrale deurvergrendeling, buiten spiegels kunnen weer elektrisch gesteld worden en binnenverlichting doet het weer naar behoren. enkel de tankklep ontsluiting reageert niet dus ik vermoed dat de pompje stuk is. omdat ik de dag ervoor de accu uit de wagen had gehaald om de ontwatering splitten te verwijderen heb ik er een probleem bijgekregen. nadat ik de accu weer aansloot start de auto moeilijk en schommelt het toerental. valt ver terug en stabiliseert zich dan. als ik bijvoorbeeld afrem voor een stoplicht dan blijft het stationair toerental niet direct rond de 800 tpm maar daalt eerst naar 500 om vervolgens te stabiliseren. nu heb ik op het forum gelezen dat zeer waarschijnlijk mijn gasklep via een vagcom weer op de basis instelling gezet moet worden. is er toevallig een forumlid die in denhaag of omstreken woont, in het bezit is van een vagcom en het gasklephuis kan resetten? zal zorgen dat de koffie klaar staat. ik kom zelf uit Voorburg dus als iemand in de buurt woont dan hou ik me aanbevolen.

 

zoals Julie gemerkt hebben ben ik aardig op weg om de Passat te krijgen zoals ik graag wil maar ik heb nog een lange weg te gaan want de volgende mankementen zijn nog niet opgelost.

- motor temperatuur en benzinetanknaald in de tellerunit doen het niet.

- kilometer tellernaald stopt ermee na een half uur rijden. kilometerstand stopt op dat moment ook dus telt niet verder.

wat adviseren jullie mij. zou het in dit geval beter zijn om een vervangende tellerunit te plaatsen?

 

erin, ik hou jullie op de hoogte zodra er weer wat gerepareerd is en als iemand in de buurt woont van Voorburg om omstreken en een vagcom heeft dan stel ik dat zeer op prijs.

 

groet jeffry

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden