Ga naar inhoud
  • 0

krakend rubber of veer in houder


ejhuiskamp

Vraag

hallo,

 

ik heb een krakend stuurwiel dacht ik. niets ernstigs maar je hoort hem wel bij insturen.

Na een klein onderzoekje blijkt dit geluid weg te komen bij de veer die heel iets draait bij het draaien aan mijn stuur.

Nu heb ik even gekeken en kun je ook zien dat de veer heel iets kan bewegen. nu heb ik daar even wat vet in gesmeerd en het gekraak is behoorlijk weg.

Ik twijfel of het nou de veer is of het rubber wat erboven zit omdat de veer ook hier iets op draait.

 

iemand enig idee?

post-19739-1423829032,5596_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De veerpoot draait aan de bovenzijde in het toplager waar de pen van de schokbreker doorheengaat en met een moer wordt vastgehouden.

Het kan zijn dat het toplager kaduuk is.

Je kunt dit alleen verhelpen/ controleren door de veerpoot uit te bouwen. Inspuiten met WD 40 kan tijdelijk helpen maar neemt de oorzaak niet weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hallo,

 

dus dat de veer iets beweegt. (zeg 1 cm) bij sturen is normaal.

Als ik al de veerpoot eronder vandaan haal hoe kan ik dan bekijken of het toplager of vast zit of gewoon stuk is?

 

gr evert-jan

 

Wanneer je veerpoot eraf hebt dan moet je bovenste deel wat met 3 tapbouten met moeren tegen de bovenzijde spatscherm is vastgeschroefd rond kunnen draaien en er mag geen speling opzitten.

 

Uitbouwen zou ik alleen doen wanneer het echt hinderlijk is en je het kunt combineren met bijv het vervangen van de schokbrekers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

goedenavond,

 

vandaag aan beide kanten het lager vervangen. Ze waren er wel aan toe moet ik zeggen.

echter kwam het kraken van een kapotte veer. er was aan de bovenkant een cm af en daar kraakte hij verschrikkelijk op.

alles weer in elkaar gebouwd met nieuwe veer en lager maar het past allemaal maar net moet ik zeggen.

nu heb ik echter bij het tikken op het fusee stuk per ongeluk op de aansluiting van de indicator van de remblokken geslagen. gevolg is stekker kapot aan de kant van de kabelboom. dus niet het korte stukje naar de blokken.

nu heb ik dus storing in mijn dashboard dat ik de blokken moet checken.

ik heb ze nu even doorverbonden en de storing is weg maar er moet een nieuwe stekker aan of een nieuw stuk kabeltje.

heeft iemand een idee of dit een kort kabeltje is of dat hij verdwijnt in de kabelboom dan heb ik een andere uitdaging.

 

gr ej huiskamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden