paulus Geplaatst 10 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2013 Ik heb as dinsdag een afspraak bij VAGtechniek voor het tunen van mijn Volkswagen Passat 3c 1.9 tdi bluemotion uit 2008. Ik twijfel echter nog voor het standaard tunen of het op maat tunen (testbank). Kosten zijn 100,00 euro extra en vraag me af wat de ervaringen zijn. Volgens VAGtechniek moet ik rekenen bij de op maat tunen op 150 pk en 340 nm en de standaard tunen op 135 pk. Nou tijfel ik niet aan de opgegeven waarden, maar wil graag jullie ervaringen horen over het verschil tussen de standaard en maattuning. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 10 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2013 Bij het op maat tunen, optimaliseren ze jouw auto met specifieke kenmerken en -waardes. Ook hier is niet elke auto gelijk, daardoor zijn de uiteindelijke resultaten ook niet te vergelijken. O.a. staat van turbo, inlaatkanalen, verstuivers hebben allemaal hun invloed. Standaard chip is eigenlijk een basis programma, waarop de auto prima loopt a.d.h.v. research die een serieuze tuner heeft gedaan of laten doen. In beide gevallen niet effe een kwestie van turbodruk opschroeven en wat meer peut er bij Hoe meer je er uit laat halen, zorgt ook weer voor verhoogde slijtage omdat je het nieuwe vermogen/koppel toch (wel eens) gaat gebruiken. M.a.w. bijv. de turbo en koppeling krijgen wat meer te verwerken binnen de marges... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 paulus Geplaatst 10 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2013 Bedankt 3errors voor je reactie. Denk dat ik voor die 100,00 euro extra toch ga Voor de op maat tuning. Klinkt toch goed 150 pk En 340 nm! Ja, hij zal op sommige onderdelen sneller slijten, Maar dat is me wel waard. Het verschil vind ik Erg groot om voor 100 euro te laten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 10 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2013 En ze hebben daar ook tegenwoordig ook een bank, dus je hebt meteen een uitdraai van wat die nu precies doet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 paulus Geplaatst 11 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2013 Ja klopt Schippers, daarmee doen ze ook de op Maat tuning en zien ze precies waar bv bepaalde Waardes bijgesteld moeten worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gerjol Geplaatst 12 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2013 Zit met mijn 1.9 tdi (geen bluemotion) maatchip van JD op 153 pk en 340 Nm. (rolbank) Misschien voor jou voldoende info Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robertje Geplaatst 14 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2013 Heb op mijn 1.9 tdi (geen bluemotion) een standaard chip van OCT (via de dealer) 148 pk en 321 Nm op rollerbank gecheckt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 paulus Geplaatst 14 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2013 Heb op mijn 1.9 tdi (geen bluemotion) een standaard chip van OCT (via de dealer)148 pk en 321 Nm op rollerbank gecheckt Dat is netjes! Maar wat had jou auto standaard Voor waardes? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robertje Geplaatst 14 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2013 Standaard waarden niet gemeten. Dit zou volgens de boekjes 105 pk en 250 Nm zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ckadett16v Geplaatst 14 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2013 En hoe is het afgelopen, op de bank afgesteld? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 paulus Geplaatst 18 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2013 Had me vergist in de datum. Dinsdag de 20e had ik een afspraak met Lucas van vagtechniek. Helaas heb ik die net moeten afzeggen. Ben met mijn motor in Duitsland wezen rijden en kwam met pech te staan. De olie spoot uit mijn blok! Olieniveau in het blok bleek echter gelijk, dus denk dat het de olie uit de versnellingsbak is geweest. Hij zal nu door de ANWB naar nl worden getransporteerd. Ben benieuwd wat er mis is en gezien deze aankomende Kosten even het tunen moeten uitstellen, helaas. Maar ja, gebruik de motor ook voor woon-werkverkeer en het maken van de motor gaat voor het tunen van de auto. Dus zal nog even geduld moeten hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ckadett16v Geplaatst 18 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2013 Dat is balen, misschien valt het mee. Is er geen keerring uit o.i.d. kan ook best zijn, misschien dat er een of ander ontluchtings ding is afgesloten zodat hij z'n druk niet kwijt kan. Veel succes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 paulus Geplaatst 18 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2013 Dat is balen, misschien valt het mee. Is er geen keerring uit o.i.d. kan ook best zijn, misschien dat er eenof ander ontluchtings ding is afgesloten zodat hij z'n druk niet kwijt kan. Veel succes. Ja zou kunnen. Las dat de nieuwe BMW r1200gs daar last van had. De temperatuur van de olie in de versnellingsbak loopt op zodat de druk ook oploopt en er dan een keerring uitklapt. Ik heb alleen niet het nieuwe model, maar uit 2010. Maar voordat ik weet wat het probleem en de kosten om het te maken zijn wordt er niet getuned. (Dus hoop dat het meevalt) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
paulus
Ik heb as dinsdag een afspraak bij VAGtechniek voor het tunen van mijn Volkswagen Passat 3c 1.9 tdi bluemotion uit 2008.
Ik twijfel echter nog voor het standaard tunen of het op maat tunen (testbank). Kosten zijn 100,00 euro extra en vraag me af wat de ervaringen zijn.
Volgens VAGtechniek moet ik rekenen bij de op maat tunen op 150 pk en 340 nm en de standaard tunen op 135 pk.
Nou tijfel ik niet aan de opgegeven waarden, maar wil graag jullie ervaringen horen over het verschil tussen de standaard en maattuning.
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten