Ga naar inhoud
  • 0

tunen 1.9 tdi bluemotion


paulus

Vraag

Ik heb as dinsdag een afspraak bij VAGtechniek voor het tunen van mijn Volkswagen Passat 3c 1.9 tdi bluemotion uit 2008.

 

Ik twijfel echter nog voor het standaard tunen of het op maat tunen (testbank). Kosten zijn 100,00 euro extra en vraag me af wat de ervaringen zijn.

 

Volgens VAGtechniek moet ik rekenen bij de op maat tunen op 150 pk en 340 nm :D en de standaard tunen op 135 pk.

 

Nou tijfel ik niet aan de opgegeven waarden, maar wil graag jullie ervaringen horen over het verschil tussen de standaard en maattuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij het op maat tunen, optimaliseren ze jouw auto met specifieke kenmerken en -waardes. Ook hier is niet elke auto gelijk, daardoor zijn de uiteindelijke resultaten ook niet te vergelijken. O.a. staat van turbo, inlaatkanalen, verstuivers hebben allemaal hun invloed.

 

Standaard chip is eigenlijk een basis programma, waarop de auto prima loopt a.d.h.v. research die een serieuze tuner heeft gedaan of laten doen.

 

In beide gevallen niet effe een kwestie van turbodruk opschroeven en wat meer peut er bij :-)

 

Hoe meer je er uit laat halen, zorgt ook weer voor verhoogde slijtage omdat je het nieuwe vermogen/koppel toch (wel eens) gaat gebruiken. M.a.w. bijv. de turbo en koppeling krijgen wat meer te verwerken binnen de marges...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt 3errors voor je reactie.

 

Denk dat ik voor die 100,00 euro extra toch ga

Voor de op maat tuning. Klinkt toch goed 150 pk

En 340 nm!

 

Ja, hij zal op sommige onderdelen sneller slijten,

Maar dat is me wel waard. Het verschil vind ik

Erg groot om voor 100 euro te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had me vergist in de datum. Dinsdag de 20e had ik een afspraak met Lucas van vagtechniek. Helaas heb ik die net moeten afzeggen. Ben met mijn motor in Duitsland wezen rijden en kwam met pech te staan. De olie spoot uit mijn blok! :(

Olieniveau in het blok bleek echter gelijk, dus denk dat het de olie uit de versnellingsbak is geweest. Hij zal nu door de ANWB naar nl worden getransporteerd.

 

Ben benieuwd wat er mis is en gezien deze aankomende

Kosten even het tunen moeten uitstellen, helaas.

 

Maar ja, gebruik de motor ook voor woon-werkverkeer en het maken van de motor gaat voor het tunen van de auto.

 

Dus zal nog even geduld moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is balen, misschien valt het mee. Is er geen keerring uit o.i.d. kan ook best zijn, misschien dat er een

of ander ontluchtings ding is afgesloten zodat hij z'n druk niet kwijt kan.

 

Veel succes.

Ja zou kunnen. Las dat de nieuwe BMW r1200gs daar last van had. De temperatuur van de olie in de versnellingsbak loopt op zodat de druk ook oploopt en er dan een keerring uitklapt. Ik heb alleen niet het nieuwe model, maar uit 2010.

 

Maar voordat ik weet wat het probleem en de kosten om het te maken zijn wordt er niet getuned. (Dus hoop dat het meevalt) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden