Ga naar inhoud
  • 0

AUX telefoonaansluiting maken in B6


Jozias

Vraag

Beste VW passat forumleden,

 

hoop dat jullie me kunnen adviseren omtrent onderstaande vraag aangaande het aanleggen van een AUX aansluiting in mijn auto.

 

Situatie: ik heb een VW Passat B6 van bj 2007, een variant met 2.0TDI 170 pk motor, business highline. In de auto is een RNS300 systeem aanwezig met 6 CD wisselaar, als ook een Touch Adapter telefoon carkit van VW. Een hele complete auto, echter mis ik 1 ding, een AUX aansluiting voor het luisteren van muziek vanaf mijn smartphone (Samsung android).

 

Nu heb ik in de beschrijving van de auto gekeken omtrent een AUX aansluiting, deze zou bij deze combinatie niet mogelijk zijn, omdat er een 6 CD wisselaar is aangesloten op de RNS300. Streamen via de Touch Adapter is ook niet mogelijk.

Heb hierover contact gehad met de dealer wat er mogelijk zou zijn, maar ik merkte dat de dealer niet het fijne er van wist vwb de mogelijkheden. De enige optie die volgens hem mogelijk was is het aanschaffen van een soort switch (kastje) tussen de wisselaar en een externe aansluiting, waarbij je handmatig kunt wisselen of je via de wisselaar of via de AUX aansluiting wilt luisteren. Kosten van het kastje (zonder inbouw) € 150,-

 

Ik vind deze optie te duur, en ben op zoek naar een ander goedkoper alternatief.

Weet iemand een oplossing voor het aanleggen / aansluiten van een AUX op de RNS300?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De RN300 heeft geen aux-in, dus je zal je altijd met een aftermarket tooltje moeten behelpen. Dat je dat dan nog in combinatie met je wisselaar kan gebruiken is nog iets anders.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden