Ga naar inhoud

Jozias

Members
  • Aantal items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Jozias

  • Verjaardag 20-06-1977

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Zwolle
  • Naam
    Joost

Jozias's Achievements

1

Community reputatie

  1. Jozias

    Noodloop of turbo?

    Dealer heeft kunnen constateren dat het de wastegate klep is die blijft hangen, en dat daarvoor de hele turbo vervangen moet worden. Daarnaast nog te horen gekregen dat het roetfilter verzadigd is voor 61% (en advise vervanging gaat lopen bij 60% verzadiging). Komt dan ook een nieuwe roetfilter bij wat hetzelfde bedrag erbij op gooit (dus > 3000 euro kwijt voor beide reparaties). Eea heeft ons op dit moment doen besluiten om het niet meer te laten repareren en op zoek te gaan naar een andere auto. Laat maar weten als er nog opmerkingen of reposts zijn. Dank tot zover allemaal!
  2. Jozias

    Noodloop of turbo?

    @@Fopperr en Wallyxr7: bedankt voor jullie terugkoppeling tot nu toe. Morgen nog even met VAG bellen hoe men tot de diagnose is gekomen om de hele turbo te vervangen. Hopelijk dat men mij wat meer kan vertellen hoe men tot deze conclusie is gekomen. Keep you posted.....
  3. Jozias

    Noodloop of turbo?

    Beste allemaal, ik heb in dit onderwerp een aantal aanknopingspunten gevonden voor een probleem dat ook in onze Passat (B6, 2.0TDI 170pk, pompverstuivermotor) zich manifesteert: In een periode van 4 maanden hebben we 2x een noodloop situatie gehad (130/140 km/h op de snelweg, matig accelereren). Uitlezen van de computer leert dat het om laaddrukregelgrensoverschrijding gaat. KM stand van de auto ca 210.000 km Onderzoek door VAG dealer uitgevoerd, men offreert het vervangen van de uitlaatgasturbo en uitlaatspruitstuk. Totale kostenpost van ruim 1500 euro! Nu heb ik me laten vertellen dat dergelijke storingen ook kunnen komen door de sensor zelf en dat er niet altijd wat aan de hand hoeft te zijn met de turbo zelf, maar dat de dealer "standaard" de hele unit vervangt (ipv alleen de sensor). Heeft iemand hier tips/adviezen welke weg te bewandelen in deze situatie? Is het een optie om door een niet-dealer alleen de sensor te laten vervangen en de turbounit te laten zitten as-is? Over een week of 4 gaan we op zomervakantie met een 1500kg caravan, en ben nogal huiverig of deze noodloop dan (veel) vaker gaat voorkomen dat nu het geval is bij een veel lagere belasting van de motor. Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
  4. Beste allemaal, ik ben al een tijdje lid van het Passat forum, maar een zgn. slapend lid. Ik ben een Passat Variant bestuurder, type B6 met 2.0TDI motor (170 pk DSG). Middels update van de DSG bak door een "dokter" in het oosten van het land zijn er 30 pk's bijgekomen. Op het forum heb ik wat gelezen over zwakke verlichting (opbrengst van een aantal Passat modellen). Zo hebben wij hier ook klachten omtrent de hoeveelheid licht welke uit de "visogen" van onze koplamp komt. Overstap naa Xenon hebben we geprobeerd, maar de electronica pikt dit niet (uitvallen van Xenon na bepaalde tijd, zelfs met canbus bypasskabels geen gewenst resultaat). Dus maar weer terug naar de halogeenlampen. Nu ben ik van plan om LED lampen te monteren in de koplampen, maar hiervoor is de huidige bajonetaansluiting niet goed, de verkoper van de led lampen geeft aan dat de lampen middels de "veeraansluiting" gemonteerd moeten worden. Het gaat hier om LED verlichting inclusief separate voeding en koeling op de LED lamp zelf welke in een ring gemonteerd moet worden die je vervolgens met de veersluiting vastzet (dus het gaat hier niet om alleen een H7 lamp te vervangen door een LED lamp) Heeft iemand een oplossing / idee hoe dit te realiseren? Er lijkt voldoende ruimte te zijn om eea te modiferen, maar ik kan er heel slecht bijkomen om het goed te onderzoeken. Vragen die ik dus heb: - is het überhaupt mogelijk om van de bajonetsluiting iets te modificeren naar een veersluiting? - om dit te modificeren, denk ik dat de hele koplampunit eruit moet. Heeft iemand een instructie hoe deze te verwijderen? Alvast hartelijk bedankt voor de reacties! Met groet Joost
  5. Heeft er iemand voor mij nog versie 1.23 liggen waarmee ik kan downgraden? Ik heb ook hetzelfde probleem, en v1.23 kan ik nergen meer vinden op de downloadsites van VW, alleen de hogere versies. Bedankt voor alle hulp!
  6. Beste VW passat forumleden, hoop dat jullie me kunnen adviseren omtrent onderstaande vraag aangaande het aanleggen van een AUX aansluiting in mijn auto. Situatie: ik heb een VW Passat B6 van bj 2007, een variant met 2.0TDI 170 pk motor, business highline. In de auto is een RNS300 systeem aanwezig met 6 CD wisselaar, als ook een Touch Adapter telefoon carkit van VW. Een hele complete auto, echter mis ik 1 ding, een AUX aansluiting voor het luisteren van muziek vanaf mijn smartphone (Samsung android). Nu heb ik in de beschrijving van de auto gekeken omtrent een AUX aansluiting, deze zou bij deze combinatie niet mogelijk zijn, omdat er een 6 CD wisselaar is aangesloten op de RNS300. Streamen via de Touch Adapter is ook niet mogelijk. Heb hierover contact gehad met de dealer wat er mogelijk zou zijn, maar ik merkte dat de dealer niet het fijne er van wist vwb de mogelijkheden. De enige optie die volgens hem mogelijk was is het aanschaffen van een soort switch (kastje) tussen de wisselaar en een externe aansluiting, waarbij je handmatig kunt wisselen of je via de wisselaar of via de AUX aansluiting wilt luisteren. Kosten van het kastje (zonder inbouw) € 150,- Ik vind deze optie te duur, en ben op zoek naar een ander goedkoper alternatief. Weet iemand een oplossing voor het aanleggen / aansluiten van een AUX op de RNS300? Alvast bedankt voor de reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden