Ga naar inhoud
  • 0

zekering problemen ( nummer 34)


dude944

Vraag

ik heb sinds enkele weken een vw passat 3B6 variant 1.6 8v

nou heb ik enkele motor storingen.

 

onder andere werkt mijn secundair-luchtpomp niet meer waardoor ik motorstoring heb.

 

codes:

 

17829 P1421

Secundaire luchtinblaasklep (N112), kortsluiting naar massa

17843 P1435

Relais voor secundair-luchtpomp (J299), kortsluiting naar min

 

 

 

wat heb ik getest:

 

* de pomp, die doet het.( zit geen water in of dergelijke en draait)

 

* het relais van de pomp ( relais met nummer 373, kleur grijs,bij de computer onder de motorkap)

 

* het relais overbrugt, kabeltje tussen de 2 geschakelde polen. uit mijn hoofd nummer 35 en 87.

 

* zekering 34 klapt er iedere keer uit zodra ik de auto op contact zet, als ik het secundaire-luchtpomp relais eruit haal dan blijft deze er wel in.( ook als ik de pomp afkoppel)

 

* als ik zekering 43 eruit haal( de motor loopt dat niet meer, startmotor draait wel), blijft zekering 34 er wel in.

 

heeft iemand een idee waar ik nu nog kan zoeken of wat ik kan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nieuwe test kabel trekken tot aan het relais snapt de zekering nog steeds , nieuwe kabel trekken tot aan pomp , snapt de zekering nog steeds dan ligt de pomp in sluiting , dit ga je niet merken als je de pomp zo aan sluit dan zal ie nog wel gaan maar door dat ie waarschijnlijk meer stroom nodig heeft omdat ie aan het stuk gaan is snapt die zekering steeds , bij kabel trekken wil ik zeggen test kabel , die mag gewoon via de deur even de motor ruimte in

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn de kabels na het relais echt alleen voor de pomp? Stel dat het daar inderdaad aan ligt en ik die kabel moet vervangen.

Aan de pomp kan het niet liggen, als deze niet aangesloten zit, knapt de zekering alsnog.

Ik zal binnenkort het is ff proberen met een testkabeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kabel schema heb ik niet 1.2.3 gevonden , maar er zijn hier kraks op het forum die dat wel zomaar tevoorschijn toveren , dus mannen als ge een schemake kunt vinden ,

dan kunt ge eens na gaan waar die kabel heen gaat en wat die nog bedient

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden