Ga naar inhoud

Halogeen Dagrijlampen


Steph@n

Aanbevolen berichten

Ik zou graag DRL's op mijn 3B maken. Als ik zo rondkijk op het www vind ik enkel LED-lampen. Ik vind dat felle witte licht niet mooi aangezien deze auto standaard voorzien is van halogeen. Het past naar mijn mening niet bij de auto.

 

Het mooiste zou zijn om de mistlampen te schakelen als DRL maar dat laat onze wetgeving helaas niet toe.

 

Iemand een idee waar ik een set (ronde) halogeenlampen (voor inbouw onderin de bumper) kan uithalen die als DRL mogen fungeren? LED mag ook, als ze qua kleur overeenkomen met het standaardlicht.

 

Thx alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag toch best je mistlampen als drl schakelen,mits de rest dan uit is...toch?

 

Vlgs mij denkt oom agent daar anders over. Mistlamp is mistlamp, gekenmerkt door de F (Fog) of B (Brouillard) in de lamp, en die mag dus ook alleen bij mist gevoerd worden. Correct me if I'm wrong!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Zij. Idd alleen voor mist toegestaan vanwege het kenmerk.

Ik had het voorheen met vagcom ingesteld fog lights als Drl, en daarna de lichtsterkte met vagcom terug gezet naar 75%, nooit geen opmerking over gehad.

Ik weet niet of dat bij de bg ook zo in te stellen is, anders gewoon doen!

 

Gaat toch geen geld neer leggen voor halogeen, terwijl je dit al hebt, alleen het glas is anders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 3BG gewoon draadlus leggen achter lichtschakelaar, met zwevende zekering erin, en dan branden ze als DRL.

Wel op volle sterkte, maar gaan aan bij contact aan licht uit, en uit zo gauw je de lichtschakelaar verdraaid.

Heb ik zelf ook, bij APK even zekering eruit voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 3BG gewoon draadlus leggen achter lichtschakelaar, met zwevende zekering erin, en dan branden ze als DRL.

Wel op volle sterkte, maar gaan aan bij contact aan licht uit, en uit zo gauw je de lichtschakelaar verdraaid.

Heb ik zelf ook, bij APK even zekering eruit voor de zekerheid.

 

Heb je hier mischien ook een tekening van hoe dat moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lichtschakelaar pinbezetting

Even naar beneden scrollen.

 

Dan tussen 3 en 8 een draadlus met zwevende zekering zetten, dus tussen "TFL" en "NL"

 

3, TFL, is niet in gebruik, dus hiervoor moet je even zo'n kabeltje halen, 000 979 225.

 

En die verbinden met de kabels van de mistlampen, dat is een dubbele geel/witte.

 

Wel een (zwevende) zekering gebruiken, anders zit er nml helemaal geen zekering tussen. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden