Akfoppen Geplaatst 23 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2013 probleempje erbij. als de auto start loopt die op 3 cill. op gas is het probleem meteen weg. bij het los halen van de stekkers van de injectie van de benzine . blijft het gedrag hetr zelfde bij ciillinder 1 degen bij het schutbord ik neem nu aan dat de injector kappot is ik krijg geen foutcode dat de injector kappot is , wel foutcode 17973 en 17972 deze heb ik gewist dit kan nog van de carterpan reparatie liggen toen waren er een paar stekkers niet goed aangesloten. hoe test ik een injector ? dmv output test of heb je daar niks aan..? mvg rico Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Akfoppen Geplaatst 23 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2013 heb net injector(benzine) 1 en 4 vervangen nar vervangen idem dito ik neem dus aan dat de injector niet kappot is . heb ze ook nagemeten (ohm) allemaal het zelfde zou er een zekering kappot kunnen zijn? of moet ik nu gaan denken aan een e.c.u die het heeft begeven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 23 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2013 Draadbreuk in de kabelboom ECU naar injector cyl 1? Is deze trouwens onderbroken ivm de LPG installatie? Wat voor soort LPG installatie zit erin? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Akfoppen Geplaatst 23 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2013 Vialle lpi systeem Draadbreuk ......hoe kan ik dit het beste aan pakken dan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 23 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2013 http://www.vialle.nl/lpg-producten/de-w ... n-lpi.html Op de pica zie je een soort van schakelaar tussen injectoren en LPG injectoren, zou daar de zoektocht beginnen, zal wel een relais gestuurde schakeling zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Akfoppen Geplaatst 24 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2013 ik heb dat grijze kastje waar this side up open gebroken de weerstand van cyl 6 met de kapotte cyl4 verwisselt. daarna deed ie het goed , half uurtje daarna weer ff op 3 cyl. kastje nogmaals bekeken en terug geplaatst en nou blijft ie het doen. het ligt dus of aan de bedrading of aan de (zwarte vierkante blokjes) waarschijnlijk een relais liggen die ligt te klapperen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Akfoppen Geplaatst 27 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2013 vanmorgen ff gereden en wat denk je weer op 3 cillinders. ik heb nu 2 topics lopen en weet niet waar ik met het probleem verder moet gaan. ik kan nou even iets niet snappen , weer de 4 e cillinder die niet mee draait op benzine .(die tegen het schutbord) schakelt hij over op gas is het meteen weg. ik heb die weerstand in het omschakel kastje vervangen door een ongebruikte maar dit is het dus niet. mischien ligt het toch aan de zwarte relais. ( grijs kastje die regelt gas/benzine injectoren ) dus ga ik proberen als ik een tinzuigertje kan vinden omdat dat zwarte relais om te draaien. en dan weer rechtop gemonteerd terug plaatsen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 27 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2013 weer de 4 e cillinder die niet mee draait op benzine .(die tegen het schutbord)schakelt hij over op gas is het meteen weg. Daar ligt je probleem, denk eerder aan een los contact / kabelbreuk tbv injector 4. Je kunt ook injector 4 afkoppelen en de DC voltage meten, 100% duty cycle is 12V, 50% dc is 6V. Je zult dus afhankelijk van de injector duty cycle een bepaalde gelijkspanning moeten meten. Is er helemaal geen spanning heb je je probleem te pakken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Akfoppen Geplaatst 27 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2013 oke ik snap je punt. ik heb ge reageert in het andere topic. maar dat kastje waar ik het dus over heb (die relais en weerstanden) is eigenlijk een splitter tussen benzine en gas injectoren. . omdat de auto op benzine start zal er iets met die relais gebeuren dat alleen de benzine injectoren aangestuurd worden. het zijn dus benzine onderbreek relais schuine streep schakeling naar gas injectoren. wat gebeurt er dus de motor start en zal dmv de relais en Ecu's de juiste injectoren aansturen. dus een schakeling naar de relais . wat zou er gebeuren als 1 relais blijft hangen? overigens zijn er 2 relais voor 4 injectoren. (plus een 3e relais voor een 5e en 6e cyllinder ) en intotaal 6 weerstanden waarvan er 4 gebruikt worden voor 4 cyllinders. 2 daarvan zijn dus ook over. weet niet hoe die van binnen geschakeld zit die relais . anders is een klapperend relais aannemelijk. MAar ik neem ook niet weg dat er een draadbreuk zou kunnen zijn.( niet ala minute te checken en dat is wel jammer) als die nou nog een keer dit blijft doen (eerst even kijken of het relais heeft geholpen) kan ik hem dan niet door meten op elke injector ??en zo ja hoe.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Akfoppen Geplaatst 27 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2013 oja ik snap hem denk ik wel, zou er dan in theorie bij elke injector de zelfde hoeveelheid spanning moeten meten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 27 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2013 ^ja, op benzine, dan worden de injectoren aangestuurd. Je kunt met vag-com de injector DC meten en dit percentage x12 Volt doen, dan heb je ongeveer de waarde die je moet meten op de electronische aansluitingen vd injectoren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Akfoppen Geplaatst 29 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2013 Nog geen problemen gehad Waarschijnlijk lag het aan een klapperen.d relais In de omschakeling van benzine gas injectoren. Nog even afwachten maar ... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Akfoppen
probleempje erbij.
als de auto start loopt die op 3 cill.
op gas is het probleem meteen weg.
bij het los halen van de stekkers van de injectie van de benzine .
blijft het gedrag hetr zelfde bij ciillinder 1 degen bij het schutbord
ik neem nu aan dat de injector kappot is
ik krijg geen foutcode dat de injector kappot is ,
wel foutcode 17973 en 17972 deze heb ik gewist dit kan nog van de carterpan reparatie liggen toen waren er een paar stekkers niet goed aangesloten.
hoe test ik een injector ?
dmv output test of heb je daar niks aan..?
mvg rico
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten