Ga naar inhoud
  • 0

BKP, hoge kilometers...maar zo mooi


robraba1977

Vraag

Hoi Allemaal,

 

ik wil graag een passat kopen met een maximumbudget van rond de 7000 euro, om de komende jaren 30k snelweg per jaar te rijden (bijna alleen maar ritten boven de 50km).

 

Afgeschrikt door de vele berichten over de 2.0TDI motoren zat ik te kijken naar 1.9TDI-versies, totdat ik per ongeluk de volgende auto tegen kwam:

 

2.0 TDI 174PK

 

Alle door internet geleerde seintjes schieten op rood:

- BKP motor

- hoge kilometers

- 174 PK? is hij dan getuned?

 

maar ik vind hem echt supermooi eruit zien, en de rest van de advertentie ziet er behoorlijk degelijk uit:

- N.A.P.

- volledig dealeronderhouden

- onderhoudshistorie aanwezig

- altijd lange afstanden gereden

 

 

Nou is mijn vraag, of die BKP motorcode een probleem is als deze het al 284k kilometers heeft volgehouden. De hoge kilometers zijn denk ik niet zo'n heel groot probleem? Een kameraad van me heeft ook een passat en die tot 4 ton gereden.

 

Graag jullie advies, ik moet binnen 2 weken een auto hebben ivm nieuwe baan, dus er volgt op korte termijn een "ik ben....ik rij"

 

Bedankt!

 

Groeten, Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Hebben de vijf bakken dit niet? En draait een vijfbak in vijf niet meer toeren dan een zesbak?

Nee de H5 heeft hier geen last van. Is in een bepaalde periode geproduceert, iets met spanning op de hoofdaslager.

Eric (diesel986) heeft toen voor mij nieuwe lagers erin gezet. Het begint rond de 120.000 km met een rateltje in z'n 6.

Technische info kan ik helaas niet geven, laat ik liever over aan de kenners.

O.a. Rutger had ook dit probleem in het verleden meen ik mij te herinneren.

 

Maar met 6 versnellingen rijdt het super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gaat het nieuwe lager ook weer 120000 mee of na vervanging het probleem opgelost?

Er komt een goede lager in en gaat vervolgens "normaal"mee.

 

Er is/ was ook een coulance regeling voor dit probleem. Maar dan ben je alsnog een kleine €2000,-- verder. Lager alleen is meende € 350,-- ex btw :shock:

 

Eric heeft toen topwerk geleverd en zijn alle lagers vervangen. Kostte iig geen € 2000,-- :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden