Ik ben redelijk nieuw op het forum, had me al wel voorgesteld maar heb tot nu toe alleen maar aandachtig andere topics gelezen. Ik heb een 2 weken geleden een 3BG 2.8 V6 uit 2003 met 180000 km gekocht. Sinds dien ben ik alle avonden aan het sleutelen geweest, was wat achterstallig onderhoud, wat bedrading issues, waterlekkage, beetje roest, etc..
Echter, vanmiddag wilde ik de bougies gaan vervangen en tot mijn afgrijzen ontdekte ik bij het lostrekken van de eerste bougiedop dat ie vol motorolie zat.. Zo ook bij de andere bougiedoppen, in alle bougieschachten staat meer of minder olie. Alle 6 dus, beide koppen...
Nu is de Passat 2.8 nieuwe voor mij. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb een vermoeden in de richting van de kleppendekselpakking of een pakking om de bougieschachten af te dichten?? Overigens leek het blok aan de buitenzijde droog..
Komt dit vaker voor bij de V6 en denk ik in de juiste richting?
Vraag
robertbl
Beste Allemaal,
Ik ben redelijk nieuw op het forum, had me al wel voorgesteld maar heb tot nu toe alleen maar aandachtig andere topics gelezen. Ik heb een 2 weken geleden een 3BG 2.8 V6 uit 2003 met 180000 km gekocht. Sinds dien ben ik alle avonden aan het sleutelen geweest, was wat achterstallig onderhoud, wat bedrading issues, waterlekkage, beetje roest, etc..
Echter, vanmiddag wilde ik de bougies gaan vervangen en tot mijn afgrijzen ontdekte ik bij het lostrekken van de eerste bougiedop dat ie vol motorolie zat.. Zo ook bij de andere bougiedoppen, in alle bougieschachten staat meer of minder olie. Alle 6 dus, beide koppen...
Nu is de Passat 2.8 nieuwe voor mij. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb een vermoeden in de richting van de kleppendekselpakking of een pakking om de bougieschachten af te dichten?? Overigens leek het blok aan de buitenzijde droog..
Komt dit vaker voor bij de V6 en denk ik in de juiste richting?
Ik zou advies / ervaringen zeer op prijs stellen.
Robert
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten