Zaterdag ben ik met mijn 3C variant uit 2008 naar Carglass geweest omdat ik een ster in mijn voorruit had (6cm vanaf de rand) in het gebied van de licht en regensensor. Heb hen eerst gevraagd of er aan de binnenzijde iets los moest en of de reparatie mbt deze sensoren geen kwaad kon. Dat bleek beide niet het geval en volgens mij hebben ze (terwijl ik wachtte) ook niets aan de binnenzijde gedaan. Maar het viel me na de reparatie op (een dag later, zondag dus) dat mijn licht niet meer automatisch uitging. Ook overdag blijft het licht nu gewoon aan. Als ik met een zaklamp op de sensor schijn dan ook nog blijft het licht aan. Nu heb ik dit vandaag gemeld en Carglass gaat kijken of zij dit kunnen hebben veroorzaakt. Heb gevraagd of de HPX3 met hitte wordt aangebracht maar dat bleek met UV stralen te werken. Kan het zo zijn dat daardoor de sensor is overleden? Ik moet de auto nog laten uitlezen bij de garage maar wilde het alvast bij Carglass hebben gemeld. Alles heeft vanaf aflevering, 4 jaar geleden, feilloos gewerkt dus dit kan toch geen toeval zijn? Maar hoe bewijs ik uiteindelijk dat het probleem niet al aanwezig was. Staan er bij het uitlezen van het storingsregister datums? Heb wel een uitgebreide Boordcomputer en een datum en tijd klokje, weet niet of dit wordt gelinkt aan het storingsregister. Maar hoe kan Carglass eventueel aantonen dat zij het niet hebben veroorzaakt? Onlangs is mijn auto voor een grote beurt weggeweest naar de dealer, toen was de storing in elk geval aantoonbaar nog niet aanwezig, zij kunnen dit beamen. Ik ga er even vanuit dat Carglass niet klakkeloos mij schadeloos gaan stellen. En wat kost een dergelijke module en/of oog/sensor? Het huidige contact met Carglass was wel positief, zij nemen de klacht vooralsnog serieus maar ik hoop niet dat dit tot een gevalletje ARAG gaat leiden want daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in Werkt zo'n lichtsensor op licht of meet deze UV straling? Dan kan ik het natuurlijk niet testen met een zaklamp...
Vraag
Gerrie
Dag allemaal,
Zaterdag ben ik met mijn 3C variant uit 2008 naar Carglass geweest omdat ik een ster in mijn voorruit had (6cm vanaf de rand) in het gebied van de licht en regensensor. Heb hen eerst gevraagd of er aan de binnenzijde iets los moest en of de reparatie mbt deze sensoren geen kwaad kon. Dat bleek beide niet het geval en volgens mij hebben ze (terwijl ik wachtte) ook niets aan de binnenzijde gedaan. Maar het viel me na de reparatie op (een dag later, zondag dus) dat mijn licht niet meer automatisch uitging. Ook overdag blijft het licht nu gewoon aan. Als ik met een zaklamp op de sensor schijn dan ook nog blijft het licht aan. Nu heb ik dit vandaag gemeld en Carglass gaat kijken of zij dit kunnen hebben veroorzaakt. Heb gevraagd of de HPX3 met hitte wordt aangebracht maar dat bleek met UV stralen te werken. Kan het zo zijn dat daardoor de sensor is overleden? Ik moet de auto nog laten uitlezen bij de garage maar wilde het alvast bij Carglass hebben gemeld. Alles heeft vanaf aflevering, 4 jaar geleden, feilloos gewerkt dus dit kan toch geen toeval zijn? Maar hoe bewijs ik uiteindelijk dat het probleem niet al aanwezig was. Staan er bij het uitlezen van het storingsregister datums? Heb wel een uitgebreide Boordcomputer en een datum en tijd klokje, weet niet of dit wordt gelinkt aan het storingsregister. Maar hoe kan Carglass eventueel aantonen dat zij het niet hebben veroorzaakt? Onlangs is mijn auto voor een grote beurt weggeweest naar de dealer, toen was de storing in elk geval aantoonbaar nog niet aanwezig, zij kunnen dit beamen. Ik ga er even vanuit dat Carglass niet klakkeloos mij schadeloos gaan stellen. En wat kost een dergelijke module en/of oog/sensor? Het huidige contact met Carglass was wel positief, zij nemen de klacht vooralsnog serieus maar ik hoop niet dat dit tot een gevalletje ARAG gaat leiden want daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in Werkt zo'n lichtsensor op licht of meet deze UV straling? Dan kan ik het natuurlijk niet testen met een zaklamp...
Link naar reactie
Delen op andere sites
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten