Ga naar inhoud
  • 0

pompverstuiver nr 3


Ice^

Vraag

Hey,

 

gisteren was het weer zover ik stond weer mooi aan de kant met het gloeispiraal pfff is al nr 3

mijn motor is bma code en dieteren is niet meteen blij om coulance te geven.... of is dit veranderd in het laatste jaar?

in nederland wel dat weet ik.

 

andere vraag kan ik het onderhoud van mijn wagen bij de vw dealer opvragen? zo kan ik zien of dit nr 4 is of niet aangezien het 2dehands wagen betreft en kan zo ik eventueel ook nagaan welke reeds vervangen zijn qua nr, indien dit de 3de verstuiver is die sneuvelt kan ik de laatste slechte ook meteen vervangen

 

Kan ik ook zien of er reeds gemodificeerde inzitten?

want ik hoop dat de 2 die reeds vervangen zijn dan de goeie zijn dat ik niet nog eens aan de kant kom te staan.

 

ga het waarschijnlijk niet mùeer bij vw laten repareren gezien er geen tussenkomst is van de invoerder en ik een aanvaring had met de dealer sinds laatste onderhoud... die vond de problemen allemaal normaal zit in 3 jaar al aan 5000€ extra kosten boven op onderhoud.

wat kost zo'n verstuiver los?

 

grtz

and thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb die koste discussie ook al diverse malen gehad.. een auto van 50.000 euro is na 5 jaar voor de dealers niets meer waard.. Motor naar 5 jaar gaar, jammer dan.. kan allemaal gebeuren voor dat geld.. echt schandalig.. maar ja, ze verkopen er geen passat minder door..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een verstuiver vervangen kosten bij mij de eerste keer rond de 900 euro

 

geen idee of het te zien is ik denk het niet want men plaats een ruildeel = een oude verstuiver die defect is verwijderd en door siemens is gerepareerd (gemodificeerd) en wordt omgewisseld door de dealer.

 

Tot op heden is nog niemand die een probleem heeft gehad met een vervangen verstuiver

 

Omdat men de delen omruil zijn de kosten niet hoog /eventueel de kabelboom en het in en uitbouwen van de verstuiver krijgt de dealer vergoed van de importeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In Nederland is er een "coulance" regeling: auto niet ouder dan 7 jaar of niet meer dan 250.000 km.

Als de garage niets wil weten van deze regeling (dit is bijna overal het geval..), schrijf dan een brief aan de importeur.

Ik heb op deze manier 2 reeds vervangen verstuivers op achteraf basis vergoed gekregen en de 2 andere zijn "preventief" zonder kosten vervangen.

(ik heb hiervoor wel 3x in 2 vakanties langs de weg moeten staan in Duitsland, Belgie en Italie, en 1x met een vervangende auto naar huis moeten rijden...)

Ter info:

Verstuiver vervangen in Belgie: ca. EUR 690, in Duitsland ca. EUR 630 en Italie: no way....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb diverse brieven geschreven aan PON, kansloos, toen ik een klacht wilde indienen over de slechte opvolging en belde naar VW Nederland kwam ik weer bij PON uit. Is dus kansloos die kunnen alles doen, uiteindelijk eens met VW duitsland gebeld is ook niets geworden dus als je een probleem blijft houden met PON, heb je een probleem, bellen helpt ook niet je krijgt zeer onvriendelijke mensen aan de telefoon die alleen maar roepen schrijf een brief is dus in een rondje blijven lopen uiteindelijk hopen ze dat je het opgeeft.

De auto rijdt top maar het bedrijf achter dit merk in Nederland is ronduit schandalig, ik hoop dat ik die baas nooit tegenkom, ben tegen geweld maar een slag voor zijn kop kan hij krijgen. Een ontevreden klant tevreden krijgen is lastig maar als je niets doet en je kop in het zand duwt wordt niemand tevreden

ik zeker niet, geef dan een wasstraat bon of weet ik veel lost niets op maar het is iets maar niet bij PON

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nog een domper op de vreugde

factuur bedaagde 971€

ik mooi overname bod gevraagd voor mijn wagen

ik zag een a6 staan met 121.000 km op de teller en van 2008(geen probleem 2.0 meer) voor 17900

zeggen ze dood leuk voor jouw wagen kunnen we nog 6000€geven is 2 keer niks

en dan zetten ze +- dezelfde tekoop voor 11000

pfffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nog een domper op de vreugde

factuur bedaagde 971€

Is dat voor 1 verstuiver vervangen?

 

Moest ik 2 jaar geleden ook bij dealer Flevo Harderwijk betalen voor 1 verstuiver! Kreeg er wel een nieuwe kabelboom en een software update bij :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden