Ga naar inhoud
  • 0

krakende schokbrekers


wpkii

Vraag

Beste passat rijders,

 

En ja.. hij lekt..

De schokbrekers dan..

De Stabilisatorstang en schokbreker taatspot zijn ook vervanging toe.

 

Nu zoek ik op internet welke merk schokbreker geschikt is.. van monroe hoor ik niet veel goeds.

 

Welke merk raden jullie mij aan?

 

Alvast bedankt!

 

Gr

AK

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn je schokbrekers alle 4 lek?

Wat mankeert er aan je stabilisatorstang?

 

Weet niet wat je Passat gedraaid heeft, maar na 150.000 km zijn de fabriek gemonteerde schokbrekers echt wel op.

Monroe is een prima en goedkoop alternatief, is niks mis mee. Ga je bijzondere dingen doen dan kun je wat anders overwegen.

Maar wanneer je auto kraakt bij doorveren dan zou ik eerder de draagarm rubbers (mee) vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Willem,

 

Nee alleen linksvoor lekt, maar ik ga ze beide vervangen aan de voorzijde.

M'n stabilisatorstang is ' versleten' die rammelt bij drempels :(

Passat heeft nu bijna 2 ton op de teller..

 

Zou ik de passat kunnen verlagen zonder de veren te vervangen? Zo niet, dan houd ik het origineel.

 

Ik zag het merk koni, maar daar betaal je gelijk 220 eu per stuk voor! Monroe is ongeveer 80 per stuk. En bilstein 110 per stuk. Denk dat ik dan maar voor het laatste ga aangezien ik positieve reacties heb gehoord over bilstein.

 

fijn weekend allemaal!

 

Gr.

AK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedendag,

 

Ik heb mn schokbrekers vervangen. Veerpootlager was zo goed als naar de klote. Geen geluid meer en geen trillingen!

 

Heb alleen wel 1 probleem. Ik merk op dat de rechterkant 4 mm hoger staat dan de linker kant. Gemeten vanaf de wielkast tot aan mn velg , en gemeten vanaf mijn wielkast tot aan de grond.

 

Wat zou dit kunnen zijn?

 

Alvast bedankt!

AK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goedendag,

 

Ik heb mn schokbrekers vervangen. Veerpootlager was zo goed als naar de klote. Geen geluid meer en geen trillingen!

 

Heb alleen wel 1 probleem. Ik merk op dat de rechterkant 4 mm hoger staat dan de linker kant. Gemeten vanaf de wielkast tot aan mn velg , en gemeten vanaf mijn wielkast tot aan de grond.

 

Wat zou dit kunnen zijn?

 

Alvast bedankt!

AK

 

4mm is wel weinig, staat de auto vlak, is de bandenspanning gelijk?

Zitten de veren goed aangesloten tegen het slot, zeg maar de uitstulping in de schotel van de veerpoot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag heren,

 

Ik ga hem even van de week langs de garage brengen. Wat ook misschien zou helpen de bout wat los draaien waar de veerpoot aan vast zit(aan de wielklem) misschien dat hij na paar drempels zijn plekkie vind.

 

Verder zat alles er goed in naar mijn mening.

 

AK

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden