Ga naar inhoud

  • 0

Welke xenon moet er nou precies in?


Insane J

Vraag

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik had xenon in mijn auto zitten toen ik hem kocht en die haperde af en toe. Heb toen een nieuw setje gekocht op ebay maar na 5 min. viel 1 kant al uit. De lamp doet het nog maar volgens mij is de ballast kapot?

 

Nu had mijn "oude" set één zwart klein kastje meer ten opzichte van mijn huidige set. Is dat dan voor de canbus foutmeldingen?

 

Ik weet nu dus niet wat ik nodig heb. Er zit H7 in maar moet ik nou 35W of 55W xenon nemen?

MOET het een set speciaal voor CANBUS zijn ja of nee?

 

bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat van de storing is vrij simpel.... halogeen = 55 watt = */- 4.5 aamp.

Xenon = 35 watt = */- 3amp...

 

Je boordnet ziet dus een fout en schakeld de uitgang voor de koplamp uit.

 

Dus wat je moet doen is een weerstan extra voorzien die */- 1.5 amp. verbruikt, Dus oog. 22 ohm parallel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had net je PM gelezen en de set inmiddels ook besteld.

Zal me benieuwen maar voor dat geld wil ik het wel eens proberen.

Vast een stuk meer licht dan de standaard H7 lampjes.

Heb wel de Valeo koplampen waar de H7 lamp in klemt. Dus geen fitting waar je de lamp ik moet doen. Die gaat rechtstreeks de koplamp in en klikt daar dan vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog niet mee bezig geweest....is te lekker weer nu en zit te dubben of ik wacht tot 28 september want dan kan ik de auto laten APK keuren.

Auto is van 04-2006 maar is in 01-2007 geimporteerd uit duitsland. Weet het zo niet meer met die regelgeving. Zou nu met meer dan 2000lumens te maken hebben maar dat heeft toch elke Xenon?

 

Waar heb jij trouwens de balasten gemonteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net even gekeken waar ik de balast kan monteren...nou passen ze perfect tegen de lampbehuizing aan de zijkant.

Kan ze daar met dubbelzijdig tape wel vastmaken maar is dat een goede plek?

Of moeten ze tegen metaal vastgezet worden?

Waar hebben jullie de balast vastgemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vergeet niet dat je motor ook warm wordt en veel stof tussen komt daardoor laat het los :mrgreen:

 

bij de pilot pro line setje, had je ook die dubbelzijdig plankband mee geleverd. had het onder de koplamp geplakt toch is het gaan los laten.

 

maar je kunt ze gewoon weg leggen. op goede plekken. bij mij zitten ze er los in voor het geval dat ik een lamp of zo moet vervangen licht het makkelijk bij de hand.

 

Groeten

Serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het setje van Navaudio erin zitten.

Ballasten zitten vast tegen de zijkant van de koplampen. Past er precies.

Alleen de plastic voetjes van de xenon lampen passen niet zo fijn in de Valeo koplampen.

De voet is wat de dik en van de diameter is ook net een mm te klein. Was wat prutten met vastzetten zodat ze niet kunnen trillen.

Beter zou een paar lampjes zijn met een metalen voetje bij deze valeo lamp behuizingen.

Werkte verder zonder aanpassing in Vagcom maar heb toch de optie Xenon with Shutter aangezet.

Lichtopbrengst is ook mooi maar vind het nog wel blauw ondanks dat ik 5000k heb. Als je voor de auto staat valt het wel mee maar als ik in de auto zit en ze het licht reflecteren op andere dingen dan vind ik het aardig blauw.

Misschien toch de volgende keer 4300k lampen nemen.

Zie wel hoe lang dit setje werkt. Eventueel dan een 4300k setje of weer terug naar Halogeen lampjes.

Vind al die extra draden etc achter de koplamp toch wat minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Christiaan_VF

Zelf heb ik onlangs het goedkope setje van navaudio besteld, en had het de volgende dag al in huis. Alles werk verder prima. Alleen moet ik nog wel even op zoek naar een paar lampjes. Omdat ik geen blauw tint wilde hebben, ben ik voor 4300k gegaan. Deze blijken achteraf echter niet wit, maar groen/geel.

 

Maar ja, dat is het risico van een goedkope set....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de lampen vervangen. Heb van ebay een ander setje lampen gehaald met metalen fitting.

Nu klikken ze mooi in de valeo koplampen en deze zijn ook niet zo blauw als die H7 5000k die ik eerst had.

In de valeo lampen waar je ze inklikt moet je dus h7 lampen nemen met een metalen fitting en niet die kunstof fitting.

 

Komende week even langs de dealer om mijn lamp afstelling te laten controleren. Na al dat gepruts eraan mag dat wel even gecontroleerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden