Ga naar inhoud

montageplaats dakdrager 3BG


m18587

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zo daags voordat ik op vakantie ga, even een vraag voor de zekerheid/verduidelijking.

 

Ik ben in het bezit van een Passat 3BG Variant (2003) met zwarte dakrails. Nu ga ik eerdaags op vakantie en wil ik de fietsen meenemen op het dak, ik heb reeds dakdagers liggen. Dit is een setje dat hiervoor van mijn ouders was, maar zij hebben een andere auto, dus was het beschikbaar.

 

Nu twijfel ik alleen wat de beste/stevigste plaats is om de dakdragers te bevestigen. Ik kan mij namelijk voorstellen dat niet iedere plaats even geschikt is. Aangezien ik toch een 1400 km (heen & terug zelfs 2800 km) met die fietsen op het dak wil gaan rijden... toch maar even de vraag hier..

 

Ik kan helaas geen markeringspunten vinden zo snel (als die er wel zouden moeten zijn, maar ik kan op internet ook eigenlijk niets vinden.) Hopelijk hier de gouden tip...

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk niet dat je bang moet zijn dat het zal afbreken / scheuren :P

zeker niet als je alleen maar fietsen mee hebt op je dak!

 

gewoon zorgen dat je dragers er netjes op staan, dus dat ze niet staan te wringen / onder spanning staan.

 

zit wel een max aantal kg wat je dakdragers / rails kunnen hebben, maar vraag me niet hoeveel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn voorste dakdrager zo ver mogelijk naar voren en de achterste dakdrager zo ver mogelijk naar achter. Maar ik heb er dan ook ladders op mijn auto. Die wegen samen denk ik 60kg. Op je dakrails mag dacht ik 75kg Dit meer gedaan omdat als ik anders de dakdragers op 75cm van elkaar heb de ladders naar mijn idee niet zo stabiel er op liggen...

 

als ik jou was gewoon halverwege de rails. Dus in het midden van de steunen... Ook een beetje afhankelijk van de lengte van je beugels waar de fietsen op staan en tot hoe ver je fietsen komen en dat je de achterklep nog normaal open kan doen... Idd ff wat tape op die plek doen, al zou het niet veel kunnen krassen etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden