Ga naar inhoud

Service beurt "boordcomputer"


bulletje80

Aanbevolen berichten

Op mijn display in het dashboard geen mijn boord computer aan dat ik over 800km aan een serivce beurt toe ben. Dit kan na mijn inziens niet, want een half jaar geleden is dit ook al gebeurd.

Hoe kan ik dit laten wegenhalen dat dit nier meer weergegeven wordt?

 

Maakt het wat uit als je hier overheen gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt er allemaal een beetje vanaf. Ik zat er echt ruim (lees 5000+ km) over heen, maar ik doe alleen maar snelweg, dus dat is een stukje minder gevoelig dan vooral in de stad rijden. Neemt niet weg dat het gewoon echt geen kwaad kan om je gebakje gewoon regelmatig te laten onderhouden.

 

Bepaalde types zijn gewoon wat gevoeliger voor onderhoud dan anderen. Bovendien zit er ook nog verschil tussen groot onderhoud en een kleine beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de melding weghalen met behulp van VAGCOM. Hier kun je ook mee uit lezen hoeveel je gereden hebt sinds de laatste service beurt.

Service interval is afhankelijk van twee dingen, hoelang de motor olie meegaat en om de hoeveel dagen service nodig is.

Bij mij staat het aantal dagen op 365, dus de auto zal minimaal 1x per jaar melden dat service nodig is.

De olie staat standaard op 15.000 km. Dus als ik in de beurt van die 15.000 km kom begint die met de melding te komen die jij ook hebt.

Als je geen hele oude passat heb heb je ook nog variabel interval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden