Ga naar inhoud

Welke "cone" of "ball"gebruiken voor polijsten velgen


passat_v5

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag me rs6 velgen polijsten, maar in de hoekjes is het moeilijk komen met een poetspad.

Nou zag ik dat je verschillende cones en ball hebt van verschillende merken.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, en welk merk geeft de voorkeur?

Zit er veel verschil tussen of?

Wat is makkkelijker voor de hoekjes, de cone of de ball? (graag praktijk ervaringen)

En in combinatie met wel polijstmiddel kan ik die dan t beste gebruiken.

En welk soort cone of ball kan ik t beste gebruiken, je hebt namelijk verschillende hard heden....

En is het nodig om er een cleaner erbij te kopen, of ?

 

Alvast bedankt voor de reacties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vindt ik een cone prettiger voor de velgen. welke hangt af van de resultaat die je wil bereiken. finishing heb je altijd nodig

Al kan je nog wat doen door je polijst middel te verzwaren. voor echt polijsten zou je cutting kunnen gebruiken.

Maar hangt meer af van je velg en wat je wil bereiken. en even proberen op een stukje aan de binnen kant :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, bedankt voor je reactie. Het resultaat moet Nieuwstraat worden, en ze zijn aardig vies..(aanslag) vooral de hoekjesen in ouwe types rs6 zitten er aardig wat.

welk merk en polijstspul gebruik jij voor je velgen?

En moet inkook nog een cleaner gebruiken om hem mee schoon te krijgen of....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn velgen waren nieuw en heb ze meteen in de rimwax gezet. dus alle meuk is er zo af.

 

Maar als het aanslag is dan zou ik niet grove gaan polijsten.

 

wat ik zou doen,

1. wassen met gewoon auto shampoo + beetje apc en een daarvoor bedoelde borstel.

2. iron X (pas op voor je plaklood, die verkleurt mogelijk http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=70_95&products_id=100531

3. bodysolvent of iets in die geest de teer spetters verwijderen. (niet op je band laten komen, dus aan brengen op de doek en dan op de plek)

4. kleien, niet de gene voor de lak. maar gewoon een apart stukje voor bewaren

5. polijsten (dit hangt wel van je velg af, niet iedere velg kan c.q. mag je polijsten.) maar ik doe dit gewoon met de monello serie

6. waxen, veel lak waxen houden het niet lang vol dus kies wel een degelijk velgen wax. want je wil dit liefst maar 1 a 2 keer doen per jaar. denk bijvoorbeeld aan een rimwaxhttp://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=73_99&products_id=100174 of wheel gaurd maar ook good old collinite 845 doet het super.

 

& heel veel geduld.

 

zou de velg op een bv workmate leggen met een oude handdoek er tussen. of wat ik meestal doe is een nieuwe metsel kuip (ronde zwart) en hem daar in leggen. door de band blijft hij hangen. (heb wel 17") heb je meteen een opvang van vuile water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon ouderwets met de hand

 

je hebt het over je rs6 velgen?

die hebben behoorlijk dikke blanke laklaag en kunnen wel tegen old skool commandant 4

 

is monnikenwerk, maar met machine en heb je kans dat je meer schade maakts dan goeds

Ik hou mijn velgen goed bij, maar heb zeker een uur nodig per velg als ik ze prepareer voor de zomer of winterstalling

 

als je eerst voorvelgen doet en paar dagen later de achtervelgen dan sprijd je het wat en is het niet vervelend

 

zorg dat er geen resten van commandant achterblijven

zoals al omschreven is stappenplan prima

afsluiten met sealer, chem. wax of rimwax

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeroen polijst jij je velgen ieder keer voor een wissel?

 

Mijn ervaring is dat het niet veel uit maakt als je ze goed bijhoud.

Nu polijst ik ze elke 2 jaar en gewoon met mezzo en finale dan zie je de glans weer terug komen

Maar vaak na stap 1 tot 4 is er al een hele mooie glas aanwezig.

 

@ passat_v5 zou je een foto willen posten van de aanslag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi antione (ats), dat stappenplan zie ik wel zitten, bedankt hiervoor. Ik wilde t ook eerst met de hand doen, maar toen las ik over die cone of ball,dus dacht eens ff kijken wat daar de praktijkervaringen in zijn.

Jee, in welk opzicht denk dat je meer schade maakt machinaal, dat ik door de blanke lak heenga of?

Zo'n cone kost toch gem. 26 euro, vraag me ook eigenlijk af hoeveel poetsbeurten dat meegaat?

En jee, Commandant nr4 heb ik nog staan, je schrijft dat ik die wel kan gebruiken , ik weet dat je die bv niet op de vw lakken mag gebruiken, omdat ie dan dof word, maar dat kan bij deze velgen dus geen kwaad?

 

 

Die rimwax zal ik nog ff moeten aanschaffen.

Ik had al een setje gezien van meguiars de Brilliant Solutions Wheel Polishing Kit, alleen staat erbij dat deze kit NIET is geschikt voor (blank) gelakte velgen!, de mijne zijn dat zekers wel.???

Ik zal wanneer t droog is...hoop deze week nog!!..ff een foto posten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

commandant niet met de machine doen hoor :wink:

maar als je commandant al heb zou ik het eerst met de hand doen zoals jeroen voorstelt.

 

cone is ook voor andere werk te gebruiken, zoals de deur grepen. op je vraag cone vs ball zou ik voor de cone gaan.

Maar het is niet essentieel. als je nu de auto met de hand polijst zou ik door sparen voor een dap of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden