Ga naar inhoud
  • 0

Stroomkabel trekken Passat 3C


VWilbrand

Vraag

Heren,

 

Ik ben deze middag bezig geweest met het aanlsuiten van mijn versterker en sub. Alles is aangesloten behalve de stroomkabel. Normaal gesproken vind ik altijd wel een doorvoer naar de motorruimte om de kabel door te voeren maar bij mijn passat 3C kan ik hem niet vinden. Alles is helemaal volgebouwd dus je kan er geen hol van zien. In mijn Golf IV had ik een mooie stroomrail zitten aan de linkervoorzijde van mijn auto (binnenkant natuurlijk). Hier zie ik helemaal geen aansluitpunten aan de binnenkant van de auto.

 

Ben al bij een audio speciaalzaak geweest die wekelijks versterkers etc. inbouwen maar zij hadden nog geen passat 3C gehad. Ze hebben nog even gekeken maar zij weten het ook niet.

 

Is er hier misschien iemand die weet waar ik de stroomkabel voor mijn versterker aan kan sluiten? Of iemand die dit misschien al heeft gedaan of laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Heren,

 

Ik ben deze middag bezig geweest met het aanlsuiten van mijn versterker en sub. Alles is aangesloten behalve de stroomkabel. Normaal gesproken vind ik altijd wel een doorvoer naar de motorruimte om de kabel door te voeren maar bij mijn passat 3C kan ik hem niet vinden. Alles is helemaal volgebouwd dus je kan er geen hol van zien. In mijn Golf IV had ik een mooie stroomrail zitten aan de linkervoorzijde van mijn auto (binnenkant natuurlijk). Hier zie ik helemaal geen aansluitpunten aan de binnenkant van de auto.

 

Ben al bij een audio speciaalzaak geweest die wekelijks versterkers etc. inbouwen maar zij hadden nog geen passat 3C gehad. Ze hebben nog even gekeken maar zij weten het ook niet.

 

Is er hier misschien iemand die weet waar ik de stroomkabel voor mijn versterker aan kan sluiten? Of iemand die dit misschien al heeft gedaan of laten doen?

 

Ik kan je wel helpen, heb zelf een kabeltje ergens anders voor door het schutbord gevoerd, is alleen moeilijk in tekst uit te leggen, Pb mij je nummer, dan bel ik je wel en leg ik uit hoe ik het gedaan heb 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vwgti60

 

Ja, dat heeft Micky inderdaad ook al verteld eergisteren. Ik heb al even gekeken. Dit weekend maar ff de accu demonteren en de kabel erdoor zien te trekken :) Ik hoop alleen dat ik niets ontregel omdat de accukabels er nog vanaf moeten natuurlijk.

 

Bedankt voor de input nog tot zover heren. Ik laat het wel ff weten als het klaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als je je accu en accubak weghaalt zie je je koppelingscilinder zitten. Net daarboven zit een doorvoerthule. Er kan niet heel veel doorheen. Maar er moet wel een fatsoenlijk stroomdraadje doorheen kunnen.

 

Deze plek heb ik ook gebruikt om een kabel door te voeren. Ik heb de accu niet verwijderd, maar een trekveer gebruikt. Het is zeer goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als je je accu en accubak weghaalt zie je je koppelingscilinder zitten. Net daarboven zit een doorvoerthule. Er kan niet heel veel doorheen. Maar er moet wel een fatsoenlijk stroomdraadje doorheen kunnen.

 

Deze plek heb ik ook gebruikt om een kabel door te voeren. Ik heb de accu niet verwijderd, maar een trekveer gebruikt. Het is zeer goed te doen.

 

Dit heb ik ook al geadviseerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, Micky had de tip van de trekveer idd ook al gegeven. Ik dacht dat ik de accubak eruit moest halen maar als het zo kan dan is het nog beter. Morgen zullen we het meemaken, of zondag. Dit weekend wil ik de kabel er in ieder geval doorheen hebben. De trekveer ligt al in de aanslag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep, de kabel is erdoor en aangesloten :) Installatie speelt als een zonnetje. Opzich zo gebeurd met een trekveer en wat tape. De boordcomputer heeft wel een kleine tik gehad volgens mij want er brandden allerlei lampjes naderhand. Wellicht toch sluiting gehad!? Lampjes zijn nu weer uit en voor de rest werkt alles nog naar behoren.

 

@Micky

Hartstikke bedankt voor de tip van de trekveer. Echt te gek :D

 

@BART3SGTE

Jij natuurlijk ook bedankt voor dezelfde tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb deze avond ook mijn installatie ingebouwd,de voedingskabel van de accu heb ik doorgevoord via de staalkabel die de motorkap open trekt,kap open rubbertje insnijden en trekveer erdoorheen.met de rca kabels heb ik meer afgezien om die fatsoenlijk onder de airco unit te krijgen.er was bijna nergens meer ruimte om 2 plugjes doorheen te brengen.alles zit er nu in en ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat volume kwijt ben tegenover de golf waar dezelfde spullen inlagen.denk dat dit komt vanwege het model van de kofferbak.ben nu van plan om 2 of 3 basspoorten in de hoedenplank te zagen in de hoop dat dit helpt.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden