Ga naar inhoud
  • 0

Oliedruk


JH

Vraag

Gisteren is de Passat naar de garage geweest o.a. een oliewissel en filter.

Vergenten aan te geven dat er 5W40 in moet IPV 5W30.

Dus wat zie ik op de kaart. 5W30.

Toch effe nagevraagd. Het staat er zo. Er moet 5W30 in...

Nou goed dan. Over 10K dan maar weer 5W40. Als de Passat dan al niet weggedaan is.

Gisteren niks aan de hand. Klein stukje gereden.

Vandaag belt mijn meissie op. Schat er knippert een rood lampje en ik hoorde drie keer een piep.

Ooooooohhhhh shit. Daar gaan we weer... Oliedruk.

Straks weer een blok naar de haaien...

Garage gebeld. Ze kon langs komen met de auto.

Poes naar de garage gestuurd.

Monteur heeft een flink rondje gereden en de boel eens bekeken.

Hij kon niks vinden en heeft geen melding gehad.

Op de terugweg heeft mijn vriendin ook geen melding gehad.

Volgens de monteur kon het zijn dat het nieuwe oliefilter nog niet op druk stond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het filter niet gevuld is bij montage dan is hij na het starten van de motor na een paar tellen toch wel vol.

Vind het een beetje een raar verhaal van de monteur.

Ik zou het toch maar even in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mjah uiteraard zal ik dat doen.

Toch raar.

Vroegah had ik het ook regelmatig. Ben er zelfs mee naar italië geweest. Er was juist te veel druk en bij een laag toerental ging de kruik knipperen en piepen.

Peut gas geven en het was weg. 200 op de autobahn deed ie prima.

Nu met dit blok ben ik er een beetje huiverig voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Effe rondje gereden. Langzaam in de 5e versnelling. Tot in de toeren begrenzer in twee. Daarna weer een tijd langzaam

Binnen de bebouwde kom. buiten de bebouwde kom en snelweg.

Geen melding van oliedruk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden