Ga naar inhoud
  • 0

Leeglopen batterij


jaap

Vraag

Ik heb sinds enige tijd dat mijn batterij na 2 dagen leeg is.

Nu ben ik er achter gekomen dat als de auto op slot is relais J689 voor voedingsspanning contact 30 constant aan en uit geschakeld wordt.(het relais zit op positie B4 bij de voeten)En dan zie je de Amperemeter tot 1,5 A oplopen.

Als ik de auto niet afsluit is er geen probleem.

Dit relais schakelt volgens het schema diverse binnen verlichting lampjes.

Wie heeft dit al eerder gezien of wie heeft een oplossing voor mij.

 

Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

jaap ik heb dit eens meegemaakt bij een jetta

daar was er een kabel breuk in de deur rubber van de bestuurders deur

de canbus kabel was daar over , en alles werd dan via can high geschakeld , maar de modulle die de auto sluit kreeg geen rust omdat deze constant achter die deur aant zoeken was , en de auto in 1 a 2 dagen van stroom draineerde

heb je em als eens aan vagcom gehangen

is maar een voorstel kan bij jou natuurlijk totaal iets anders zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jaap had da gezegd dat ge die zelf ingebouwd had

het heeft zeker iets met de instapverlichting te maken , :mrgreen:

zou bijna nie kunne , die dingen werken gewoon op het boordnet , aanmelden en hup

of heb je ze via een apart relais gestuurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

raar verhaal jaap , geen foutmeldingen , alles werkt naar behoren en toch komt die relais niet tot rust

misschien een deur schakelaar , ma dan moet je het ook op vagcom zien,

portier stekkers loshalen kan al helpen te localiseren in welke deur het probleem zich bevind

ma dan kun je waarschijnlijk het boeltje ook niet sluiten , en dan doet ie het net niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jaap,

 

Ik heb het ook gehad... geen foutmeldingen en toch batterij leeg na 2 dagen stilstand... bleek een defecte ruitmotor achter te zijn... Dat was dan ook het laatste wat ik dan vervangen had.... Misschien eens tijd om nat te kijken wat je laatst gedaan hebt, en dat terug uit te schakelen of door het originele onderdeel vervangen?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Aan de hand van de schema's alle verbruikers nog eens langs gelopen.

en toen kwam ik ook bij de zonnekleppen uit. Die heb ik een tijdje geleden vervangen voor klepppen met homelink.

Hiervoor had ik de stroomdraad voor de homelink van de lampdraad gehaald.

Na het demonteren van de klep stekker ging het relais weer in de ruststand.

Nu eerst het stroomdraadje van de homelink verwijdert en in de toekomst nog maar weer eens een poging wagen om het aan te sluiten.

Eerst maar even afwachten of het probleem nu werkelijk weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je moet een diode in de voedingsleiding van de homelink plaatsen!

 

grtz, dre

Dre

Maakt het nog uit wat voor diode? (ben niet echt op de hoogte met diode's )

Is het ook verstandiger om een voeding rechtstreeks van de zekeringkast te halen?

Had de voeding nu van de kleplamp gepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou moeten... Je krijgt zonder diode een terugloop van 12V niet geschakeld (binnenverlichting) naar 12V geschakeld (zekering).... Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad... Werkt wel fijn hé?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou moeten... Je krijgt zonder diode een terugloop van 12V niet geschakeld (binnenverlichting) naar 12V geschakeld (zekering).... Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad... Werkt wel fijn hé?

 

grtz, dre

Ja werkt goed nu, kon hem eerder niet werkend krijgen dus maar even bij homelink op de site gekeken.

Nu werkt het eindelijk en kan de losse bediening in mijn vrouw haar auto.

Op naar de volgende mod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden