Ga naar inhoud
  • 0

bestuurderdeur klink


chilly willy

Vraag

hallo,

 

ik rij het na 2 jaar mijn eerste probleem op mijn passat 3c gekregen :? .

 

ik wilde juist instappen in mijn auto maar mijn klinkt langs buiten werkte niet meer.

langs binnen kreeg ik de deur wel open.

 

hebben jullie dit al eens meegemaakt? Morgen eens mijn deurpaneel afhalen om te zien wat er mis mee is.

 

alle tip zijn welkom :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je heb van de klink naar het slot een kabeltje lopen. Ik heb al enkele keren meegemaakt dat het kabeltje in de gaine komt vast te zitten, zodaning dat, na het terug loslaten van de klink de gaine meeschuift met de kabel en uit de zitting komt... de volgende keer dat je de klink bedient heb je geen 'weerstand' opd eklink en gebeurt er niets...

 

Oplossing: deurpaneel demonteren, raam demonteren, deurklink demonteren, binnenpaneel samen met slot eruit.... en dan kijken wat er is...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je heb van de klink naar het slot een kabeltje lopen. Ik heb al enkele keren meegemaakt dat het kabeltje in de gaine komt vast te zitten, zodaning dat, na het terug loslaten van de klink de gaine meeschuift met de kabel en uit de zitting komt... de volgende keer dat je de klink bedient heb je geen 'weerstand' opd eklink en gebeurt er niets...

 

Oplossing: deurpaneel demonteren, raam demonteren, deurklink demonteren, binnenpaneel samen met slot eruit.... en dan kijken wat er is...

 

grtz, dre

 

Dre,

 

Volgens mij heb in nu exact hetzelfde.

Is het veel werk ?

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat is best wat werk... als je het nog nooit gedaan hebt zeker... Ik hen er toch zo'n uur of twee mee bezig denk ik, om alles uit te bouwen en terug in te bouwen...

Ik denk niet dar er een DIY is.

 

Rap gezegd :

Deurbekleding uitbouwen

Ruit uitbouwen

Handgreep buitenkant uitbouwen

Deurslot losmaken

Binnenplaat losmaken en alles eruit nemen.

 

Inbouw in omgekeerde volgorde...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit ook zo nu en dan, meestal is dit bij de achterdeuren ( in mijn geval iig)

Dit komt bij ons door mijn kleine dochter die wat kleiner is een de deur altijd met een ruk open trekt, omdat zij niet zo groot is ( 7 jaar ) wordt de hendel niet recht naar voren getrokken maar ook iets naar beneden en er ontstaat wat speling ( naar mijn idee) als je de deur heel rustig open trekt ( met je hand in de hendel en je duim ernaast gaat het meestal wel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bowden kabel slecht heb ik ook gehad vooral met vochtig weer gaat de klink niet los van de buitenkant. Kabel kost iets van €13 en ja is echt een rot karwei als je het nog nooit gedaan hebt en je hebt er een apart stukje gereedschap voor nodig namelijk een uitwendige torx. Ik heb met pijn en moeite een setje kunnen vinden. Ken wel iemand die het kan doen. Vass carelectronics heeft mij er ook mee geholpen is er iets meer als een uurtje mee bezig geweest. Hij zit in vorstenbosch ( vlakbij veghel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bowden kabel slecht heb ik ook gehad vooral met vochtig weer gaat de klink niet los van de buitenkant. Kabel kost iets van €13 en ja is echt een rot karwei als je het nog nooit gedaan hebt en je hebt er een apart stukje gereedschap voor nodig namelijk een uitwendige torx. Ik heb met pijn en moeite een setje kunnen vinden. Ken wel iemand die het kan doen. Vass carelectronics heeft mij er ook mee geholpen is er iets meer als een uurtje mee bezig geweest. Hij zit in vorstenbosch ( vlakbij veghel)

 

 

Bedankt, Veghel zit wel een filnk eindje hier vandaan maar ik ga het zeker overwegen.

Momenteel werkt hij weer prima, ik na demontage van het binnenpaneel met een flexibel slangetje de kabel kunnen smeren en dat lijkt te werken.

We wachten het nog even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag allen,

Laatste reacties zijn al van bijna een jaar geleden, maar toch nog even een aanvulling als tip, mocht je er mee bezig gaan:

 

Dat de rechterdeurklink aan de buitenzijde het niet deed (wel bewegen, maar deur niet open) heb ik in de winter 2012/2013 gehad. Toen zo'n bowdenkabel gekocht en ik had die kabel nog liggen en de klink deed het wonderwel weer. Afgelopen winter weer hetzelfde euvel. Omdat we toch de distributieriem, waterpomp, filters en olie moesten vervangen ook maar even de deur opengehaald om alsnog de bowdenkabel te vervangen.

 

Heel karwei en door schade en schande uiteindelijk wijs geworden:

Bij het losdraaien van de klemsteunen die de ruit vasthouden (met een uitwendige torx) moet je dus deze links om losdraaien i.p.v. rechtsom. Maar dat eerst niet beseffend, dus de kop er afgedraaid.

Dat was dus nadien zoeken op de sloop naar een geschikt boutje, maar helaas niets gevonden, dus eigenhandig een boutje gelast.

 

Helaas geen foto's gemaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ook nog niet maar wat wel opvalt is dat als het kouder wordt dat hij het heeft.

Vorig jaar had hij het ook toen ik op Wintersport was.

Met een een drupje olie was alles zo opgelost.

Misschien nu ook weer.

Ik zoel alleen erg weinig weerstand als ik aan de klink trek.

Ergens blijft er iets hangen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is het kabeltje tussen de klink en het slot dat vastzit... Je kan dat met olie even oplossen, maar vroeg of laat moet de hele zaak open om het definitief op te lossen...

We spreken hier over item 16 van de tekening, p/n 3C0 837 017 B, Bowdenkabel - kost zo'n 9 euro.

 

deurklink.pdf

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eenvoudig is veel gezegd... :

 

binnenbekleding demonteren

ruit demonteren

stekker aan de stijl losmaken

klink demonteren

slot losmaken

deurplaat demonteren

 

Na zo'n uur (of twee) kl*tewerk kan je aan het slot om het kabeltje te vervangen en alles terug demonteren...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen doe ik mijn autodeur 'achter' mij dicht... hoor ik opeens iets rammelen/loszitten.

 

Blijkt de cilinder van mijn bestuurdersportier los te zitten.... Ik zoeken (portier open, door gaatje kijkend), blijkt er een boutje (torx?) verdwenen te zijn... gevolgd dat de slotcilinder helemaal niet meer vast zit in het bestuurdersportier. Dus ik maar gelijk langs bij de garage, hij had zo snel geen geschikte bout liggen en hij adviseerde mij om dan toch maar even langs de dealer te gaan. Dus ik naar de dealer (Heron, Koog a/d Zaan).

 

......... Ja, meneer...... Dat is een hele speciale bout... Dat is niet zomaar een bout...... Nee, die kunt u niet zo meer vastzetten.. Daar moet een heel nieuw binnenwerkje in... Dat valt wel mee hoor... Maar € 31,20 excl. btw.... Oh ja, het kost maar € 125 incl btw om het te monteren, dat valt mij nog reuze mee eigenlijk meneer... Ja, uw hele deurpaneel moet namelijk verwijderd worden... Nee, dat kan echt niet meer vastgezet worden meneer.

 

Ik naar het IJzerhuis in Zaandam...: Misschien dat deze inbus-bout past meneer..... Nee hoor, service van het huis. Neem m maar mee, scheelt u misschien geld bij de dealer.

 

En ja hoor...... een gratis boutje van het IJzerhuis en mijn slotcilindertje zit weer vast in mijn portier.... Geen 160 euro voor de dealer dus vandaag.....

(hopelijk blijft het goed vastzitten.... maar dat zal de tijd leren....)

 

Hopelijk is nu dan ook het 'naar buiten' blijven staan van mijn deurgreep opgelost... zou toch wel erg mooi zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden