Ga naar inhoud
  • 0

passat geschikt voor mistlampen?


noppwes

Vraag

Goedendag,

 

Hoe kan ik nagaan of mijn passat geschikt is om mistlampen in te bouwen?

 

Als hij niet geschikt mocht zijn, is het dan ook nog mogelijk om de eventuele schakelaar op een mooie manier te verwerken? (bijv. als knop naast de versnellingspook?)

 

mvg

 

Noppwes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok, dat is een oplossing welke goed klinkt.

 

Heb even gezocht, het zou dus zo'n lichtschakelaar moeten worden: 1K0941431A

 

Deze schakelaar moets ik zowiezo aanschaffen volgens mij, al had ik een andere boordnetmodule aangeschaft. Dus nu komt bij mij de vraag:

 

Wat is nu het verschil als ik kies voor:

optie 1: nieuw boordnetmodule + nieuwe lichtschakelaar

optie 2: nieuwe lichtschakelaar met een relais.

 

Gaan de mistlampen automatisch aan bij een highend boordnetmodule? Of is het enige verschil het relais?

 

Ik weet dat er meerdere 'luxe' functies aan een nieuw boordnetmodule gekoppeld zitten, maar ik wil puur het verschil voor de mistlampen weten.

 

En als ik in de toekomst mijn radio/cd speler vervang door de versie welke ook MP3 afspeelt, moet ik dan alsnog een nieuwe boordnetmodule aanschaffen of staat dit er echt los van?

 

 

Sorry voor de vele vragen, hoop dat jullie nog een klein beetje geduld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

MP3 en boordnetmodule hebben niets met elkaar te maken... dus daarvoor is het zeker niet nodig om het boordnet te wisselen.

 

Mistlampen gaan nooit automatisch aan, dus dat maakt ook geen verschil.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag forumleden,

 

heb lang niets van mij laten horen, dit komt door mijn werk. Maar had laatst weer even tijd om hierin te duiken en ben ook even langs garages gegaan. Want ik zat met het feit dat ik wel een ander boordnet in kan bouwen, maar dan moet hij nog wel geprogrammeerd worden. De garage waar ik langs gegaan ben zei dat het niet mogelijk was om van een medium boordnet naar high-end boordnet te gaan. Men gaf aan dat dit volgens hun onmogelijk was, maar men had hier nog geen ervaring mee.

 

Daarom mijn vraag aan jullie: Wie o wie heeft hier ervaring mee? Zijn er zaken waar ik echt op moet letten alvorens ik dit doe?

 

Op motorisch gebied kan ik mij prima redden, maar tegenwoordig spelen de computers een dusdanige belangrijke rol dat ik echt zeker wil weten dat het mogelijk is alvorens ik alles los schroef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is gewoon een kwestie van de codering juist over te brengen...

Ik zal eens (als ik even de tijd vind) een excel blad maken waar je de huidige code kan invullen, en die dan omgezet zal worden naar de 30 byte High versie....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb zojuist een aanbod gekregen voor een 23 byte high-end boordnet voor een goed bedrag. Ik denk dat ik daar gebruik van ga maken. Zoals ik het dus nu begrijp is het dus mogelijk een ander boordnet in de auto te plaatsen en kan ik alle stekkers 1 op 1 overzetten. Wel zal ik hem dan voor het inbouwen laten programmeren door de garage.

 

@dre: Hierbij heb ik (als ik je goed begrijp) dus jouw excelblad bij nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ohw dat is dan helemaal geweldig. Ik begrijp dan alleen niet waarom een garage zo terughoudend reageert en aangeeft dat dit eigenlijk niet mogelijk is.

 

Dan behoef ik hem dus alleen nog te laten programmeren door de garage of door iemand met VAGCOM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor alle reacties. Ik heb er enorm veel aan gehad en jullie enthousiasm heeft ertoe bijgedragen dat ik me momenteel druk aan het verdiepen ben om de volgende wijzigingen door te voeren. (nav-systeem en ander bluetooth systeem)

 

Toch nog 1 resterende vraag mbt de mistlampen. Deze zijn ingebouwd door de garage en deze heeft er gewoon een zwarte en een rode draad aan gesoldoord. (kwam ik vanmiddag achter omdat ik het niet helemaal vertrouwde) Ik zoek dus nog een draad om de mistlampen voor te verbinden met het boordnet. Heeft iemand een artikelnummer voor mij zodat ik hem alsnog kan inbouwen op de juiste wijze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden