Ga naar inhoud
  • 0

RCD 510 in een '06 3C


Ozzy

Vraag

Ik heb op dit moment een RCD500 in me 3C en ik vind deze een beetje oud uitzien :mrgreen: Dus ik ben misschien van plan om een RCD510 met ingebouwde 6 Cd-wisselaar (+ er zit ook een SD kaart ingang bij) te halen. Voor 200-400 euro heb ik al best een nette en natuurlijk alleen met aankoopbon, ik doe niet aan heling..

 

Nu zullen jullie gaan denken waarom haal je niet gelijk een RNS510, nou dat is omdat ik al een TomTom heb en een RNS510 is me iets te duur op dit moment :mrgreen:

 

Als ik nou deze haal moet ik de module ook veranderen? net als bij de RNS510 omdat die anders je accu ''zuipt''

 

Alvast bedankt,

 

Ozzy/Özgür

 

RCD510:

post-16456-1423826953,7731_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
hallo ben pol . weet jij of je met rcd510 ook handenvrij kan bellen . alvast bedankt.heb net dezelfde als afbeelding van jou .

 

Ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Ozzy : De RCD is van dezelfde familie als de RNS... dus je moet ook je gateway wisselen om batterijproblemen te voorkomen...

 

@Pol : in samenwerking met een aangepaste telefoonmodule kan je hiermee ook bellen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Ozzy : De RCD is van dezelfde familie als de RNS... dus je moet ook je gateway wisselen om batterijproblemen te voorkomen...

 

grtz, dre

 

Hoeveel gaat dat me kosten dan als ik zo'n gateway wil? en welke moet ik dan hebben?

 

Weet jij toevallig ook of je een AUX kabeltje kan aansluiten op een RCD500 (met 6 cd-wisselaar erin), ik wil naar muziek luisteren vanaf me telefoon, omdat ik ze helaas niet op een cd'tje heb staan :mrgreen:

 

Zie foto achterkant RCD500:

post-16456-1423826953,8512_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een gateway 2de hands gaat zo'n 100 euro. Je moet versie 'E' of hoger hebben.

 

Op de RCD kan je een aux in aansluiten, die gaat in dezelfde stekker (12 polig blauw) van de Cd wisselaar. Pin 1 = Links, pin 7 = Rechts, pin 2 = massa (afscherming). Je heb om de aansluiting te maken 2 x 000 979 009 E, kabel met stekkerpin nodig...

 

Ik heb zelfs een middenconsole liggen met de AUX-in stekker, en de kabel naar de RNS erbij... (gateway heb ik trouwens ook liggen).

 

Je zou met de juiste telefoonkit ook kunnen muziek over bluetooth streamen, maar dan heb je nog een wit MFA nodig ook...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Ozzy : De RCD is van dezelfde familie als de RNS... dus je moet ook je gateway wisselen om batterijproblemen te voorkomen...

 

@Pol : in samenwerking met een aangepaste telefoonmodule kan je hiermee ook bellen...

 

grtz, dre

hey Dreke, wat is een aangepaste telefoonmodule . ben nog niet thuis in zulke dingen. ben ook al niet meer van de jongste he (63) heb tel bediening aant stuur en ook op radio maar lukt niet om langs radio te bellen .mvg pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een premium module hebt moet dat gaan. Er zijn wel een aantal voorwaarden...

 

Als je een groot rood MFA (scherm tussen de tellers) hebt :

Met een Nokia telefoon is er geen probleem, de meeste premium modules werken

Als je een iphone, htc of iets dergelijks hebt moet je een Skoda module hebben (die is een stuk duurder dan de VW modules)

 

Als je een groot wit MFA hebt : dan kan je met alle telefoons werken met de huidige (recente) telefoonmodules, die zijn te koop voor een heel schappelijke prijs (de prijs van een boete...) Deze modules werken dan weer niet samen met het rode MFA...

 

Je hebt telefoonbediening aan het stuur, en werkt die dan? Heb je een origineel VW telefoonmodule?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je een premium module hebt moet dat gaan. Er zijn wel een aantal voorwaarden...

 

Als je een groot rood MFA (scherm tussen de tellers) hebt :

Met een Nokia telefoon is er geen probleem, de meeste premium modules werken

Als je een iphone, htc of iets dergelijks hebt moet je een Skoda module hebben (die is een stuk duurder dan de VW modules)

 

Als je een groot wit MFA hebt : dan kan je met alle telefoons werken met de huidige (recente) telefoonmodules, die zijn te koop voor een heel schappelijke prijs (de prijs van een boete...) Deze modules werken dan weer niet samen met het rode MFA...

 

Je hebt telefoonbediening aan het stuur, en werkt die dan? Heb je een origineel VW telefoonmodule?

 

grtz, dre

hey Dre, heb wit mfa . kan jij hier of daar ergens zo een module op de kop tikken of weet jij waar verkrijgbaar ? en werkt die dan via stuurbediening en radio . mvg pol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hebt PB.

Dre,is origineel van vw . passat 2011 heb helaas alleen franstalig boekje en snap er niks van kan zijn da het zo ook gaat maar weet niet hoe . heb ook parrot liggen ck 3100 maar weet niet of die ook via radio kan werken , koste 50 euro maar ga die niet inbouwen als ik niet weet of die via stuurbediening werkt . mvg pol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De kans is zeer klein dat je een Parrot geintegreerd krijgt in je systeem... hooguit geluid over de RNS...

 

Enkele foto's hoe originele telefoon er uitziet :

 

post-8019-1423826961,1633_thumb.jpg

 

post-8019-1423826961,3351_thumb.jpg

 

post-8019-1423826961,382_thumb.jpgpost-8019-1423826961,3976_thumb.jpgpost-8019-1423826961,4289_thumb.jpg

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De kans is zeer klein dat je een Parrot geintegreerd krijgt in je systeem... hooguit geluid over de RNS...

 

Enkele foto's hoe originele telefoon er uitziet :

 

[attachment=4]telefoon op MFA.jpg[/attachment]

 

[attachment=3]Telefoon op RNS.jpg[/attachment]

 

[attachment=2]telefoonmenu2.jpg[/attachment][attachment=1]telefoonmenu1.jpg[/attachment][attachment=0]Telefoonboek.jpg[/attachment]

 

grtz, dre

hey Dre, heb net dezelfde als Ozzy bedankt voor alle moeite en informatie maar kan er op dit moment geen 350 euro aan geven , heb nog andere kosten , en met de onzekere situatie van werk moet je een beetje opletten wat je doet he .toch vind ik het fijn met je te converseren .mvg pol
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden