Ga naar inhoud
  • 0

Auto trekt niet lekker soepel


TDI 96kw

Vraag

Hallo mannen wie kan mij helpen ik heb sinds 2maanden een passat TDI 96kw uit 2003

 

Ik heb het gevoel dat mijn auto niet lekker soepel op trekt en als ik schakel van zijn 1 en naar zijn en 3 ik mis gewoon Eem stukje soepelheid aan de auto.ik heb wel eens dagen dat hij beter rijd dan de ander keer kwa op trekken in de afgelopen maand heb ik olie vervangen met de filter bij het op trekken lijkt het ook voor mij dat ik een bepaalde geruis hoor ik weet niet of dit normaal is of dit gewoon de geluiden die bij een vw passat hoort .dit is mijn eerste passat diesel die ik rij

 

 

Wie kan mij helpen /eventueel ook door mijn auto te vergelijken met de rijstijl van het zelfde type auto van een passat rijder

 

Gr. Namir

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Namir,

Je verhaal klinkt bekend. Ik heb iets vergelijkbaars gehad alleen schoot ie op een gegeven ogenblik in de noodloop (iets met de turbo).

Na uitlezen adviseerde Kenny destijds om de wagen eens vaker op zijn staart te trappen. Als ik (als ie goed warm is) hem echt op zijn staart trap en je rijd dan weer rustig, loopt de wagen veel soepeler. Hoeft niet hoog in toeren, maar vol gas doortrekken tot +/- 3500 toeren in meerdere versnellingen (denk aan de bekeuring voor te snel rijden :lol::lol: )

 

Ik zeg niet dat dit bij jouw ook zo is, je kunt het eens proberen. Misschien heb je een rustige rijstijl zoals ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie

 

Ik ben inderdaad een rustige rijder ik trap mijn gas pedaal niet vaak in wel eens gedaan alleen om te kijken hoe hard zo een passat nou kan

Ik heb er 180 mee gereden . Maar ik trek niet heel erg snel op ik probeer vaak om bij de 2000 toeren te schakelen i.v.m brandstof verbruik ver minderen

Kan ik de passat uitlezen om te kijken of er ergens storingen zijn of is dat niet nodig ?ik ga hem in ieder geval hem op zijn staart trappen om te kijken of de geruis van na het schakelen weg gaat

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je bij de 2000 toeren schakelt komt de turbo niet er in, met als gevolg dat deze niet lekker draait (gaat vaster zitten). Dat ik de reden dat ik hem nu steeds vaker op zijn staart trap. Is ook leuk om te doen.

 

Als je wagen inderdaad lui is, zul je bij uitlezen niets vinden. Het kan echter nooit kwaad om hem uit te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden