Ga naar inhoud
  • 0

Koppelings pedaal voelt los aan


Ultraslan1905

Vraag

Goedenmorgen beste Passat rijders,

 

Sinds een maandje voelt mijn koppeling pedaal heel wat losjes aan als ik hiermee een tijdje over de snelweg hebt gereden dat gebeurt dan bij snelheden van 130 km, als ik dan afrem voor een uitrit en terugschakel voelt hij erg los net alsof hij niet meer vast zit. Pas geleden nog bleef hij haken wat best wel voor gevaarlijke situatie zorgt. Maar binnen de bebouwde kom voelt hij weer normaal aan zoals ik het in het begin ervaarde. Is de koppeling aan vervanging toe lijkt mij wel een dure grap??

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

beste umut als ge nu eens eerst verteld over welk type auto het gaat dan kunnen we u beter van een antwoord dienen

en als ze niet direct reageren , dan moet je een beetje geduld hebben ,niet iedereen zit aan zijn pc gekluisterd

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn excuses hiervoor dacht namelijk dat het er onder staat. Maar om terug te komen op het verhaal het gaat hier inderdaad om een 3C, het is niet dat zwarte rubber maar meer in de vering van het pedaal. Hij bleef namelijk ook een keertje haken. Het voelt overigens niet altijd los aan vooral binnen de bebouwde kom als ik rij merk ik dit niet maar op de snelweg in zijn 5 naar 4 terug schakelen dan voel ik het wel behoorlijk net alsof de pedaal los gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoeveel kmters heeft de auto al op de teller

ik denk dat er lucht in je systeem zit of dat de hydraulishe onkoppelaar op je versnellings bak aant overlijden is

1.9 is deze gemakelijk zelf te vervangen , die zit boven aan de bak en is doormiddel van 2 bouten los te schroeven

darm kan je er af wippen door een ijzeren borg veertje opzij te trekken , ( toont zich zelf aan als je het ziet)

2.0 tdi , das een heel ander verhaal , deze zit in de bak zelf gemonteerd en daardoor moet de bak er uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt hetzelfde als ik heb gehad, idd de master en slave cylinder van de koppeling die aan t overlijden is.

Als je je koppeling sochtends op laat komen na het starten lijkt net of je auto er van door schiet.

De koppeling grijpt direct aan bij het laten opkomen van het pedaal.

Rest van de dag ligt aan situatie hoe de koppeling reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden