Ga naar inhoud
  • 0

[3B 1.8 20v T] Oliezender


GSnIet

Vraag

Beste forumleden.

 

Graag wil ik weten of ik dit goed zie en zeg.

 

post-15687-1423826538,1251_thumb.jpg

 

Op de foto zien ik volgens mij een oliezender..maar ben er niet zeker van of ik dit juist benaam..als iemand dit kan bevestigen graag ! Aangezien m.i. de o-ring lek is wil ik deze vervangen en niet voor aap staan bij de dealert :embarassed:

 

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is of er een site zoals deze : klik waar ik zelf de onderdelen kan zoeken die ik eventueel nodig mocht hebben en eventuele prijsindicaties kan zien.

Als iemand me daar een link van kan geven ben ik erg dankbaar.

 

groetjes Mike 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is zeker een sensor van het een of geen wat in het blok gaat ter hoogte van het olie filter idd. Hij lekt daar dus ook een beetje olie en wil graag weten wat het precies zodat ik deze kabel incl of iig de afdicht/keering kan vervangen. Hij zit iig vast met een inbusje..weet niet of dat helpt :roll::lol:

 

Vandaar ook de vraag of er niet een dergelijk site is als in mijn begin post zodat ik het zelf makkelijk zou kunnen opzoeken.

 

Bedankt voor het meedenken iig ;)

 

grtz Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan de olie niet ergens anders vandaan komen? De oliekoeler waar het oliefilter op zit ziet er nu ook niet echt droog uit.

Als het een sensor is, dan is die 90gr bocht dus zeker geen olieleiding. De 3B 1.8T heeft bij mijn weten geen senoren in contact met olie behalve de oliedrukswitch, maar die zit daar niet. Vandaar, kan de olie niet ergens anders vandaan zijn gekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat zowieso.

Die 90gr bocht idd zegt mij dat het een senor is...het lijkt iig op een bedrade stekker oid wat daar naar binnen gaat.

Waarom ik denk dat het daar lekt is omdat er simpelweg druppels precies onder dat onderdeel zitten , vandaar.

Ik ben nog aan het zoeken naar lekkage vanuit de stuurbekrachtiging. Hopende dat er ergens nog een slang lekt oid en dan hoop ik dat het iig niet in het stuurhuis zit.

 

Als ik me olie , filters ed binnen heb zal ik de motorruimte schoonmaken zodat ook eventuele andere lekkages beter zichtbaar worden.

Geloof alleen niet dat het alleen stuurolie is.

 

Zijn er ergens tekening te krijgen van de motor ed online ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee dat helaas niet ..2 a 3 dagen en de pot is weer leeg zeg maar. De pomp is wel goed en droog dus ergens (hoop) een slang ...want onder de pot zijn de slangen ook vies , dus ik gaat eerst nog nieuwe slangenklemmen proberen. Daarna weer verder zoeken.

 

Zijn dat programma's die je kunt downloaden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden