Ga naar inhoud
  • 0

Raam bestuurderskant gaat niet goed dicht


roelh

Vraag

Hallo allemaal,

 

Sinds afgelopen zaterdag gaat mijn raam niet meer goed dicht. Hij gaat dicht tot ongeveer 3/4cm onder de bovenkant en dan gaat hij automatisch weer naar beneden toe. Dit kwam ineens.

Nu krijg ik hem wel dicht, maar volgens mij meot ik het raam er dan zelf recht induwen. Wie kent dit probleem en weet hoe te handelen? moet ik het portier openhalen en de binnenplaat ook loshalen daarvoor?

 

groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je raam opnieuw uitlijnen dat doe je.

1 je deur bak los maken.

2 dan zie je metaal frame bak en daar zie je 2 zwarte ronde rubber dopjes die haal je los

3 je raam naar beneden zakken

4 spuit met sileconespray in je raamrubbers geleiders waar je raam in zit dat glijd wat beter

5 kijk goed door de gat waar de ronde rubber dopjes zaten en dan je raam stukje voor stukje omhoog en dan zie je boutje waar je raam vast

en stop je met omhoog maak dan de 2x boutje Dopje 10 ff los

6 nu paar keer je raam omhoog en omlaag dan zie je raam weer lekker soepe gaat

7 kijk goed door de gat waar de ronde rubber dopjes zaten en dan je raam stukje voor stukje omhoog of omlaag en dan zie je boutje waar je raam vast

maken

8 afbouwen

 

ik hoop dat een goede uitleg was?

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Okee klinkt goed dit. maar metalen plaat hoeft dus niet helemaal weg? En stel moet wel, kitten jullie dit dicht of hoe?

Of alleen schroeven?

 

metalen plaat nvt :angel:

 

en voor mee info zie Link :mrgreen:

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo, nu heb ik een probleem met mijn elektrische raam aan de bestuurderskant..(passat bj99)

Hij maakte een raar geluid toen ik hem dicht wou doen en nu werkt hij helemaal niet meer.

Heb het gevoel dat het motertje nog wel werkt maar dat hij niet een in de geleider zit??

Nu tijdens het rijden zakt mijn raam een paar cm naar beneden.

 

wat zou dit kunnen zijn en hoe haal ik de binnenplaat aan de bestuurderskant er af??

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

viewtopic.php?f=151&t=41833

Heb ik ook gehad.

Het staaldraadje was gebroken dat op de motor zit om het raam te bewegen.

Er zijn revisiesetjes te koop bij bijv. Winparts(zie advertentie shier op de site).

Dit is een mooi klusje om zaterdagmorgen vroeg mee te beginnen want het is best nog omslachtig maar als je een beetje kan sleutelen zeker goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden