Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 F ingebouwd in 3C 2005


Willem nunspeet

Vraag

Heb vandaag een RNS 510 F ingebouwd in mijn 3c van 2005, wist niet of dat kon, maar ik wilde wel graag deze snelle versie hebben. Had nu een Pioneer Avic 9...BT waar ik helemaal klaar mee was, navigatie liep regelmatig vast, was je langer dan 3 minuten aan het bellen dan moest je resetten, zet je de motor af dan moet je ook na onmiddellijk starten weer 5 minuten wachten voor alles het doet etc.

Heb daarom Dreke geraadpleegd en die verklaarde dat dit kon met wat kleine aanpassingen. Mijn Canbus Gate way was nog van het type C, wat de powerdrain kan veroorzaken. Heb bij de VAG dealer een Q versie gekocht voor €179,- incl, net zo duur als op internet en geen verzendkosten. Moet zeggen dat het monteren 10 minuten werk is, afhankelijk van de dikte van je handen..... Heb alle aangeklikte functies uit de oude list kanaal 19 in VCDS overgenomen en het punt navigatie toegevoegd. Het werkt perfect. Trek je de sleutel uit het contact dan gaat de RNS meteen uit, (Doet ie met de C Gateway niet) en na 30 minuten, wanneer je hem aanzet begint ie met het VW opstart scherm, deed ie met de C versie ook niet wat waarschijnlijk ook de powerdrain veroorzaakt. Ben erg enthousiast over de snelheid van dit systeem, echt perfect. Dat er geen BT functie voor bellen standaard inzit, daar kan ik mee leven.

 

Dreke bedankt voor deskundig advies!

 

Diefstal gevoelig? Ja helaas, maar auto staat 's nachts binnen en overdag niet (vaak) op risico gevoelige plaatsen maar moet nog nadenken over navilock o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1. zeg maar waar je woont, dan kom ik m halen, maar dan krijg je een geupdate "B" terug, ok? :wink:

 

2. Wat zijn nou de grote verschillen tov de ouder versies?

 

Fopper:

 

1. Nein...... : :?:

 

2. Heb zelf geen ervaring met de B maar waarom zou je een oudere versie nemen die je lastig moet upgraden met firmware etc als je er het laatste model in kunt plaatsen, ben zelf niet zo handig met upgraden van firmware, kaarten etc. Maar heb begrepen dat de F duidelijk sneller is en daarnaast 40 Gb HD heeft. Alle kaarten van de 7.2 versie zitten dan ook op de HD en er is nu nog bijna 20 Gb ruimte over.

 

Mvg Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Willem, ik heb de mijne ondertussen draaiend met kaarten V 8.0.... Q4 2010! De standaard firmware 3970 staat er nog steeds op... ik wacht wel even op een nieuwere versie (dan 3980) om te upgraden....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden