Ga naar inhoud
  • 0

Cruisecontrol werkt wel/dan niet?


hcaluwe

Vraag

Hallo,

 

Mijn cruisecontrol werkt soms wel dan weer niet?

Gaat om een Passat V6 automaat benzine bj 1998.

 

Wat heb ik zelf al gedaan,

Hendel schoongemaakt en in gespoten met reiniger/contactspray , dit werkt maar van korte duur.

 

Heb al gezocht hier op het forum en veel gelezen over dit probleem, om nu meteen een nieuwe hendel te plaatsen ff een vraag.

 

Is het systeem elektronisch of vacuum gestuurd? Dit heb ik bij mijn vorige auto een Volvo S40 gehad ,die was vacuum gestuurd en na lang zoeken bleek het een vacuum slangetje te zijn die was losgeschoten in de motor ruimte.

 

Mvrgr Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan eerst met vancom ff uitlezen voor fouten als je niks zie met vagcom dan kan je gasklephuis schoon maken daar kan ook zijn dat de cruisecontrol werkt soms wel dan weer niet

 

en dan met vagcom opnieuw inleren voor de juiste waarden.

voor je een nieuwe hendel koopt.

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan eerst met vancom ff uitlezen voor fouten als je niks zie met vagcom dan kan je gasklephuis schoon maken daar kan ook zijn dat de cruisecontrol werkt soms wel dan weer niet

 

en dan met vagcom opnieuw inleren voor de juiste waarden.

voor je een nieuwe hendel koopt.

 

Groetjes Fai

 

 

Duidelijk , maar is nog geen antwoord op de vraag of ie vacuum of elektronisch is aangestuurd? :?:

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan eerst met vancom ff uitlezen voor fouten als je niks zie met vagcom dan kan je gasklephuis schoon maken daar kan ook zijn dat de cruisecontrol werkt soms wel dan weer niet

 

en dan met vagcom opnieuw inleren voor de juiste waarden.

voor je een nieuwe hendel koopt.

 

Groetjes Fai

 

 

Duidelijk , maar is nog geen antwoord op de vraag of ie vacuum of elektronisch is aangestuurd? :?:

 

Groet

 

 

elektronisch :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan eerst met vancom ff uitlezen voor fouten als je niks zie met vagcom dan kan je gasklephuis schoon maken daar kan ook zijn dat de cruisecontrol werkt soms wel dan weer niet

 

en dan met vagcom opnieuw inleren voor de juiste waarden.

voor je een nieuwe hendel koopt.

 

Groetjes Fai

 

 

Duidelijk , maar is nog geen antwoord op de vraag of ie vacuum of elektronisch is aangestuurd? :?:

 

Groet

 

 

elektronisch :angel:

 

Oke Fai,

 

Bedankt voor je antwoord , denk dat het een nieuwe hendel gaat worden , ff ingespoten met contactspray , werk wel maar voor ff dan .

 

Ik zag dat jij een nieuw model hendel had ingebouwd , werkt deze naar behoren?

 

Groet Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik ben zekker teverden ermee de oude model was hinderlijk en de nieuwe is zekker top hans.

 

Groetjes Fai

 

Dit ervaar ik ook, dit is zeker een kwaal want dit had ik ook op mijn Passat Tdi van bj 2000 , daar begon ie ook al kuren te vertonen.

 

Mag ik vragen wat de nieuwe hendel koste en of je hem opnieuw moet aanmelden via VagCom?

 

Groet Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
viewtopic...

Hier staat de prijs en het artikelnr in, aanmelden via Vag-Com is niet nodig, gewoon plug&play omwisselen.

 

Vandaag nieuwe hendel gehaald bij de Skoda dealer , prijs was €42,60,- incl btw. ( scheelt ff met de Vw Dealer!)

 

Nu nog ff inbouwen :D

 

Resultaat laat ik wel weten.

 

Groet Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn cruise control hapert. Dat houdt in dat al deze dus op een snelheid ingesteld wordt, hij soms erg abrupt afremt. Net of het gas er heel snel afgehaald wordt. Zou dit ook door de hendel komen? Bij uitlezen was er geen fout m.b.t. de cruise control.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn cruise control hapert. Dat houdt in dat al deze dus op een snelheid ingesteld wordt, hij soms erg abrupt afremt. Net of het gas er heel snel afgehaald wordt. Zou dit ook door de hendel komen? Bij uitlezen was er geen fout m.b.t. de cruise control.

 

 

Mogelijk de hendel?

 

Als uitlezen niets oplevert dan wellicht de hendel , heb je al geprobeerd met een beetje contactspray tussen de knopjes te spuiten en ff heen en weer halen? Bij mij gaf het wel resultaat alleen van korte duur.

 

Succes Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
viewtopic...

Hier staat de prijs en het artikelnr in, aanmelden via Vag-Com is niet nodig, gewoon plug&play omwisselen.

 

Vandaag nieuwe hendel gehaald bij de Skoda dealer , prijs was €42,60,- incl btw. ( scheelt ff met de Vw Dealer!)

 

Nu nog ff inbouwen :D

 

Resultaat laat ik wel weten.

 

Groet Hans

 

FF Update,

 

Hendel met Oemnr, skoda nummer: 3U0 953 513 D 01C ingebouwd en wat denk je :?: Niets!!!!

Alles nog eens na gelopen , alle stekkers zitten goed erin , voor de inbouw netjes accu los gehad, (vanwege airbag) , auto gestart en geen storingen , ik weet het ff niet meer. :(

 

Zit er ook ergens een relais ? Deze hoor ik niet meer, toen de oude hendel het nog wel eens deed hoorde je tijden inschakelen van de cruise een relais klikken ergen onder het dashboard kastje , kan iemand vertellen waar deze zit en wat het onderdeelnr is?

 

Mvrgr Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht dat er bij ingeschakelde cruise control een symbooltje hoorde te branden, maar dat is dan blijkbaar niet altijd zo.

Denk dat er dan niets anders opzit dan de auto uit te laten lezen, cruise control word uitgeschakeld door rempedaal, of bij koppeling (ihg van handbak). Tevens werkt de cruise control niet bij storingen in het ABS systeem of ESP/ASR (weet niet of je dat hebt?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke , duidelijk ,wie is er eventueel bereid mijn auto uit te lezen omgeving Almere? ( uiteraard tegen vergoeding) Kan ook naar afgesproken locatie komen ofzo?

 

Ga eerst remlichtschakelaar vervangen , deze is vrij goedkoop.

 

Gisteren Cruise hendel vervangen toen viel mij op dat de nr,s anders zijn,

Wat is verschil in Oemnr skoda nummer: 3U0 953 513 D 01C en 3U0 953 512 D 01C ?

Ik heb nu de 513

 

Groet Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke , duidelijk ,wie is er eventueel bereid mijn auto uit te lezen omgeving Almere? ( uiteraard tegen vergoeding) Kan ook naar afgesproken locatie komen ofzo?

 

Ga eerst remlichtschakelaar vervangen , deze is vrij goedkoop.

 

Gisteren Cruise hendel vervangen toen viel mij op dat de nr,s anders zijn,

Wat is verschil in Oemnr skoda nummer: 3U0 953 513 D 01C en 3U0 953 512 D 01C ?

Ik heb nu de 513

 

Groet Hans

 

de 512 moet zijn 513 typ fout sorry :angry:

 

je kan in Amsterdam West voor je uitlezen :?:

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke , duidelijk ,wie is er eventueel bereid mijn auto uit te lezen omgeving Almere? ( uiteraard tegen vergoeding) Kan ook naar afgesproken locatie komen ofzo?

 

Ga eerst remlichtschakelaar vervangen , deze is vrij goedkoop.

 

Gisteren Cruise hendel vervangen toen viel mij op dat de nr,s anders zijn,

Wat is verschil in Oemnr skoda nummer: 3U0 953 513 D 01C en 3U0 953 512 D 01C ?

Ik heb nu de 513

 

Groet Hans

 

de 512 moet zijn 513 typ fout sorry :angry:

 

je kan in Amsterdam West voor je uitlezen :?:

Groetjes Fai

 

Oke Fai,

 

Gelukkig , ik dacht ff de verkeerde hendel te hebben :( Maar goed dit is dus niet het geval :D

 

Nu dacht ik eerst maar de beruchte remlicht schakelaar te vervangen en kijken of ie het dan wel doet? ( hopelijk wel)

Zou anders niet weten wat het nog meer kan zijn?

Zekering is ook heel , alle kabels zitten goed , hendel is nieuw dus blijft over???? :?:

 

Zoja dan hoeft ie niet uitgelezen te worden .

 

Mocht ik het wel willen stuur ik je een PB tje .

 

Groet Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke , duidelijk ,wie is er eventueel bereid mijn auto uit te lezen omgeving Almere? ( uiteraard tegen vergoeding) Kan ook naar afgesproken locatie komen ofzo?

 

Ga eerst remlichtschakelaar vervangen , deze is vrij goedkoop.

 

Gisteren Cruise hendel vervangen toen viel mij op dat de nr,s anders zijn,

Wat is verschil in Oemnr skoda nummer: 3U0 953 513 D 01C en 3U0 953 512 D 01C ?

Ik heb nu de 513

 

Groet Hans

 

de 512 moet zijn 513 typ fout sorry :angry:

 

je kan in Amsterdam West voor je uitlezen :?:

Groetjes Fai

 

Oke Fai,

 

Gelukkig , ik dacht ff de verkeerde hendel te hebben :( Maar goed dit is dus niet het geval :D

 

Nu dacht ik eerst maar de beruchte remlicht schakelaar te vervangen en kijken of ie het dan wel doet? ( hopelijk wel)

Zou anders niet weten wat het nog meer kan zijn?

Zekering is ook heel , alle kabels zitten goed , hendel is nieuw dus blijft over???? :?:

 

Zoja dan hoeft ie niet uitgelezen te worden .

 

Mocht ik het wel willen stuur ik je een PB tje .

 

Groet Hans

 

 

Maar heb je wel eerst dit gedaan :arrow::arrow:

 

Je kan eerst met vancom ff uitlezen voor fouten als je niks zie met vagcom dan kan je gasklephuis schoon maken daar kan ook zijn dat de cruisecontrol werkt soms wel dan weer niet

 

en dan met vagcom opnieuw inleren voor de juiste waarden.

voor je een nieuwe hendel koopt.

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht dat er bij ingeschakelde cruise control een symbooltje hoorde te branden, maar dat is dan blijkbaar niet altijd zo.

Denk dat er dan niets anders opzit dan de auto uit te laten lezen, cruise control word uitgeschakeld door rempedaal, of bij koppeling (ihg van handbak). Tevens werkt de cruise control niet bij storingen in het ABS systeem of ESP/ASR (weet niet of je dat hebt?)

 

Weet iemand of bij een 3B (mijne is van 1999) er een symbooltje hoort te branden voor de cc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht dat er bij ingeschakelde cruise control een symbooltje hoorde te branden, maar dat is dan blijkbaar niet altijd zo.

Denk dat er dan niets anders opzit dan de auto uit te laten lezen, cruise control word uitgeschakeld door rempedaal, of bij koppeling (ihg van handbak). Tevens werkt de cruise control niet bij storingen in het ABS systeem of ESP/ASR (weet niet of je dat hebt?)

 

Weet iemand of bij een 3B (mijne is van 1999) er een symbooltje hoort te branden voor de cc?

 

Denk het niet , de mijne is van 98 en daar brand het ook niet . Bij mijn Passat Tdi die ik heb gehad ook niet en die was van Bj eind 2000 , dus ik dacht alleen vanaf de 3bg uitvoering?

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden