Ga naar inhoud

Nieuwe BPM regeling 2012?


Vicentini

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag een nieuwe auto kopen en mijn oog is gevallen op de Passat Variant. Nu wacht ik even met de aanschaf zodat deze nieuwe wagen op het jaar 2012 staat. Natuurlijk ben ik me al helemaal aan het verdiepen in kosten ivm de onderhandelingen. Momenteel moet ik rekening houden met 19% BPM (wel nog wat benzine korting) en 19% BTW.

 

In 2012 komt er een nieuwe BPM regeling. Ik wil graag weten of dit wellicht goedkoper is dan de BPM dit jaar. Als dat het geval is, dan wacht ik natuurlijk nog twee maandjes.

 

Het gaat om de aanschaf van een (nieuwe) Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI BlueMotion Techn. Highl. (2011) van € 26.192,00 (ex BPM ex BTW).

 

In 2011 komt deze incl. op € 37.150,- --> twee keer 19% erbij en een beetje korting omdat het benzine is.

 

In 2012 heb ik gelezen dat het 11,1% is plus een toeslag op basis van je CO2. Deze Passat heeft een uitstoot van 140 g/km. Dat zorgt ervoor dat deze in eerste schijf komt. Volgens de website auto4me (google op BPM 2012) zal dit een toeslag worden van € 94,- per gram!!! Dus zit ik op € 2.907,31 (11,1%) + € 13.160,- (140x94) = € 16.067,31 alleen al aan BPM, dus daar komt nog eens 19% BTW bij!

 

Zit ik dan goed als ik constateer dat deze Passat mij in 2011 € 37.150,- gaat kosten en in 2012 rond de € 50.000,-?

 

Ik hoop dat ik ergens een rekenfout maak en dat er iemand is die hier meer verstand van heeft... :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de link onderaan de pagina (NieuweAutoPrijzen) van auto4me klikt kan je een auto selecteren.

Daar zie je de verwachte autoprijzen voor de komende jaren en die zijn min of meer het zelfde als nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de link onderaan de pagina (NieuweAutoPrijzen) van auto4me klikt kan je een auto selecteren.

Daar zie je de verwachte autoprijzen voor de komende jaren en die zijn min of meer het zelfde als nu.

 

Wouw, had ik niet gezien die link, was afgehaakt bij die banner :wink:

 

Hier even het overzicht:

2011 --> €37.150

2012 --> €36.446

2013 --> €37.464

 

Snap dus helemaal niets van die berekeningen blijkbaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet de vrijstelling. De eerste 103 gram CO2 uitstoot is vrijgesteld in 2012. Berekening wordt dan 26192*11,1% + (140-103)*94 euro.

 

Zie ook het Belastingplan 2012. voor meer informatie. En hier de tabel met de cijfertjes.

 

(bron: http://www.groenopweg.nl)

 

 

Dank je wel, is meteen een stuk helderder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

t zal wel mee vallen.... €50.000,- zal een 1.4tsi niet snel kosten.... of we moeten een giga inflatie krijgen dit jaar, maar dat zal wel niet als die prutser van de Eurotop zo doorgaan :wink:

 

De prijzen zijn inderdaad geen 50K. Nu staat er op 1 van de bovengenoemde sites dat de wagen dus goedkoper wordt met de nieuwe BPM, zo'n 500 Euro. Ik ben langs dealers geweest en de prijzen laten berekenen op januari 2012 en raad eens..... De totaalprijs scheelt maar 8 euro!!! :evil:

 

Verkoper dealers: "Ja verandering prijzen van opties en auto, inflatie, blablabla". Echt belachelijk dat ze gewoon even 500 euro extra berekenen voor de wagen omdat de BPM daalt. :angry:

 

Of zit ik me weer druk te maken om niets.... :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden