Ga naar inhoud
  • 0

moeilijk schakelen..


Fopperr

Vraag

De laatste weken merk ik dat mijn auto na een langere rit en daarna een paar keer voor en achteruit wilt, dit niet heel eenvoudig gaat. Ik trap de koppeling helemaal in, maar je hoort dat hij niet volledig ontkoppeld. Ook als je in stilstand de auto in de 1 wil zetten, merk je dat de motor net een tandje zwaarder loopt.

 

Als ik de auto uit zet, dan is de spanning eraf en kan ik normaal schakelen.

 

Het probleem komt niet altijd voor dus moeilijk om iemand naar te laten kijken.

 

Toevallig iemand dit ook eens ervaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wellicht lucht in je systeem? Het is toch zo dat de koppeling gebruikt maakt van de remolie (of is dit anders?). Wanneer heb je die het laatst laten verversen? Ik zou daar eerst eens in zoeken alvorens je aan koppeling en drukgroep gaat denken. Het lijkt alsof de hydraulische bediening niet optimaal werkt waardoor de koppeling niet helemaal vrij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
auto heeft 20K terug nieuwe remolie gekregen.... Kan dit daaraan liggen?

 

 

Moeilijk te zeggen omdat ik twijfel of en in hoeverre dit een rol speelt. Maar er zou lucht in je koppelingsysteem kunnen zitten. Op die manier zou je problemen kunnen krijgen. Maar ik denk dat Matthijs je daar veel meer over kan zeggen en een beter advies over heeft dan ik..... Maar 20k met de remolie moet kunnen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Matthijs en de Dago (dealer doetinchem) geven beide aan dat slecht ontkoppelen te maken heeft met: Of de drukgroep/lager niet in orde, of de synchromesh... (als ik dat zo goed schrijf)... beide niet echt goedkoop om te vervangen. Dit icm vermoedelijk een kapot DPF is het misschien wel verstandiger om een andere 3c terug te halen met een CR motor... Kan alle onderdelen zo "over" zetten!

 

Lekker dan :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het niet zo dat de vloeistof voor de remmen ook voor de koppeling gebruikt word? Dat is toch een systeem?

Dan zou je lucht erin kunnen hebben en dan druk je als het ware de koppeling niet helemaal in.

Maar kan het mis hebben hoor...dacht altijd dat dit een systeem was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden