Ga naar inhoud
  • 0

Natte boel aan passagierskant.


Gerritp

Vraag

Ik heb gisteren ineens voor het eerst de boel nat gehad aan de passagierskant, dus de mat en het vilt, heb de boel al droog gemaakt, gelijk gekeken bij interieurfilter, deze ook maar even vervangen, maar kon nergens enig teken van lekkage vinden aldaar.

 

Het water lijkt te komen bij de zwarte plastiek buis die links vooraan onderaan zit aan de passagierskant, ik zag daar een straaltje water uitkomen,....

 

Is dit nou eenmalig, want ik heb al veel vaker in zware regen gereden en nooit geen problemen gehad met lekkage.

 

Waar zou ik nog meer kunnen kijken? Ik had al wat gelezen over de afvoer bij de accu, kan ik deze ook schoon krijgen zonder de accu eruit te halen of moet de accu er da uit?

 

Dan gelijk de volgende vraag, wat zijn de consequenties als ik de accu loshaal, krijg ik dan geen problemen met de electronica e.d.?

 

MEt vr.g r.

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

eerst de min pool van accu losmaken en dan de plus, bij monteren eerste de plus dan de min

 

die afvoer zit onder de houderplaat onder de accu

 

het water komt binnen via de onderzijde van interieurfilterbak, zie fotos hiervan in KB en vele artikelen hierover

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even gekeken, volgens mij hoef ik de ruitenwissers helemaal niet losmaken, ik kan de parafaan makkelijk verwijderen en in principe kan ik zo de accu er wel uit krijgen, vraag is zit de accu nog vast met bouten, en ik heb een auto op lpg, bij mij zit er een of ander doosje aan de zijkant van de accu, die ook vast lijkt te zitten aan de accu,...

 

Kan ik dit zo maar eraf halen?

 

Met vr. gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is verschil in grootte van acuu bij diesel of benzine

 

met parafan bedoel ik het plastic deel waar de ruitenwissers door heen komen zeg maar

 

die ander plaat is de accubakafdekking

 

mijn accu zit met 1 bout vast met een soort beugeltje dat de voet van accu fixeert.

 

zit er misschien een extra zekering op je accu (dat zou het kastje kunnen zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, vandaag weer ineens de hele boel nat, je zag heel duidelijk waar het water vandaan kwam, ik heb er foto's van gemaakt. Het is best veel water, ik schat wel een halve liter ofzo. Graag jullie mening over waar het van komt en hoe ik dit kan oplossen.

 

De lekkage zit bij de voetenmat aan de passagierskant en zit linksboven, daar loopt een soort buis of zoiets en daar komt het water vandaan, bij de pijl dus.

post-14266-1423826237,0643_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe doe je dat precies, want ik heb het dashbordkastje eraf gehaald, zodat ik er redelijk bij kan, ik heb vanaf de buitenkant en vanaf de binnenkant al geprobeerd de verstopping door te prikken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb al net draadjes etc. geprobeerd, maar het lukt me niet om iets door te prikken.

 

Daarbij nog een vraag, de overgang van de ene buis naar de ander is niet echt heel erg lek-proof lijkt me, er zit alleen een lullig soort piepschuimachtig "kraagje" omheen, hoort dit zo?

 

Graag advies?

 

Is het evt. een mogelijkheid om hem met de compressor proberen door te spuiten vanaf de buitenkant? Als ik me niet vergis komt de afvoerbuis uit ergens voor het rechter voorwiel, een zwarte buis is het....

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hopelijk het probleem opgelost...

 

Nadat ik mijn dashboardkastje e.d. had verwijderd en de bekleding en isolatie enigszins uit de weg had, kon ik het stukje pijp dat naar de carrosserie loopt erraf halen d.m.v. een zwarte plastic schroef, daarna vinger in het gaatje,... :blink: nee, niet dat gaatje... :roll: en ja hoor, het zat vol met smeer, toen met een draadje wat doorgeprikt, daarna met compressor doorgespoten en toen de tuinslang erin en spoelen maar, het water kwam met bakken tegelijk onder de auto vandaan, ik ga er dus vanuit dat het probleem is opgelost,...

 

Het water kwam wel ergens in het midden onder de auto vandaan,....ik dacht dat de zwarte buis die achter de rechterwielkast zit bij het voorwiel de afvoer was van de airco, maar blijkbaar is die afvoer ergens anders voor.

 

:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemiddag,

 

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren heb ik het dashboardkastje verwijderd en ook de zwarte buis gespot. Bij het loshalen van de bekleding het ik aardig wat vocht geconstateerd.. :blink:

post-15637-1423826607,1212_thumb.jpg

Gerrit P noemt: "kon ik het stukje pijp dat naar de carrosserie loopt erraf halen d.m.v. een zwarte plastic schroef"..

Waar zit die schroef?

post-15637-1423826605,7931_thumb.jpg

 

Alvast bedankt!

(de deurpanalen zijn ook nog aan de beurt... :? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden