Ga naar inhoud
  • 0

geschakelde 12V (ook in stand 1) voor carkit


passatercar

Vraag

ik heb mijn parrot carkit ingebouwd en moet nu alleen nog de geschakelde 12V aansluiten. De parrot mmoet het ook doen als de motor uitgezet wordt en het contact dus op stand 1 staat.

Ik heb bij de linkerzekeringenkast wel een gele draad ontdekt die geschakeld is in stand 2 maar niet in stand 1.

Wie kan me vertellen waar ik een ook in stand 1 geschakelde 12V kan vinden?

Het gaat om een passat (3C) variant 2.0 tdi comfortline van 2007.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

de binnenverlichting heeft continu 12V. Ik moet een aansluiting hebben die uit is als de sleutel uit het contact is.

Voor de volledigheid

Stand 1 is als de sleutel net in contactslot zit (radio wordt dan bv via can-bus aangezet)

stand 2 is als doorgedrukt wordt, controlelampjes gaan dan aan

stand 3 is om te starten, gaat daarna weer terug naar stand 2.

 

Bij uitzetten van de motor (vanuit stand 2 dus) komt sleutel in stand 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stand 1 is nergens beschikbaar... wordt alleen gebruikt door toestellen die can-bus geschakeld zijn. Zelfs met een can-bus adapter voor radio werk dit niet : die geeft ook alleen 12V in stand 2

Misschien dat er achteraan je radio een uitgang is die geschakeld is wanneer je radio aan is...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb het vandaag even gecheckt. Achter de radio was bij mij geen geschakelde 12V aanwezig.

Nog even bij Volkswagen dealer nagevraagd, maar een geschakelde 12V op stand 1 van contactslot is inderdaad zoals Dre al aangaf alleen via can-bus aanwezig.

Ik heb nu dus de geschakelde 12V op stand 2 en 3 van het contactslot uit de linker zekeringenkast gehaald. Op bv positie 26 was nog een geschakelde 12V aanwezig. Gewoon een platte olvis stekker aan de draad gemaakt en deze op de plek van de zekering aan de kant waar 12V op stond in de zekeringenkast gestoken. Alles werkt prima moet alleen bij motoruitzetten het gesprek op de telefoon zelf voortzetten.

Een ieder bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden